Samlerforum

Mynter og sedler, frimerker, antikviteter, litteratur, kunst, våpen og mye annet
Dato/klokkeslett: 31 Jul 2010 15:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hvor å selge "Magnificent Seven" sett fra Samlerhuset?
InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 02:06 
Avlogget

Kjøpte et magnificent seven sett fra Samlerhuset for noen år siden. Nå er det på tide å løse opp litt cash og ta tapet som en mann.

Settet mitt er fra 2004 mens dette nylig solgte på ebay er '05: http://cgi.ebay.co.uk/2005-MAGNIFICENT-SEVEN-1%2F4oz-GOLD-PROOF-COIN-COLLECTION_W0QQitemZ320403686757QQcmdZViewItemQQimsxZ20090726?IMSfp=TL090726131002r6272#ht_536wt_1033

Settene er rimelig like uteom motivene, ser at amerikanske "Liberty" ikke har spesifisert gullinnhold men det er 1/4oz. Ellers er esken og garantiene like...

Kontaktet Samlerhuset om de ville tilbakekjøpe settet noe de ikke ville. Nevner i samme sleng at jeg betalte 29 000 for settet fra Samlerhuset om jeg ikke husker feil.

Lurer dermed på hvor det er best å selge settet (ebay,qxl etc.)?

Knugen

Vedlegg:
Filkommentar: Magnificent 7 revers
Revers.jpg
Revers.jpg [ 372.7 KiB | Vist 462 ganger ]
Filkommentar: Magnificent 7 advers
Advers.jpg
Advers.jpg [ 465.83 KiB | Vist 462 ganger ]
Topp

Innleggets emne: Re: Hvor å selge "Magnificent Seven" sett fra Samlerhuset?
InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 02:35 
Avlogget
Moderator
Brukerens avatar

Du får nok ganske lik pris enten du selger til butikk, eller på QXL: Ca. 10 600 kroner basert på en gullpris på 196,26 kroner/gram (den kan endre seg, selvsagt).

Fordelen med QXL er at du kan oppnå en høyere pris, men du må betale både for opplasting og salg.
Fordelen med eBay er at du kan oppnå en høyere pris, men du må betale som i tilfellet QXL. Dessuten kan du ikke sende noen av objektene fullforsikret, og må ta alle tap selv.
Fordelen med å selge over disk til handler er at du får kontant oppgjør og kan kaste deg ut i en ny runde myntkjøp med en gang. Ulempen er at du får noe mindre enn på nettauksjon.

Medlem av American Numismatic Association

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 08:05 
Avlogget

Selger du på ebay så tviler jeg på at du får bedre pris. Det er jo en betydlig kostnad å sende til utlandet. Ligger myntene i skrin. Da må man vel begynne med Carry On Cash som fort kan koste 500 kr.

Forsøk å beskrive myntene ordentlig. Ton ned at de er kjøpt fra Samlerhuset, det virker aldri salgsfremmende. Ikke vær gjerrig på bildene når det er snakk om såpass verdi (bruk 5 bilder).

Ellers er det en ting som gjelder tolmodighet, tolmodighet, tolmodighet. Jeg har solgt ett par skrin og klart å oppnå priser på nesten det dobbelte av det andre har gjort. Men da har også skrinene vært på QXL opptil ett halvt år.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 12:51 
Pålogget
Administrator
Brukerens avatar

Selg stykkvis på qxl, dette settet har ingen ingen spesiell verdi som sett, tror faktisk at du oppnår lavere pris ved å selge det som sett, settet "drukner" på en måte enkelte av utgivelsene som kanskje flere kjøpere har spesialisert seg på.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 12:57 
Avlogget

Espen skrev:
Selg stykkvis på qxl, dette settet har ingen ingen spesiell verdi som sett, tror faktisk at du oppnår lavere pris ved å selge det som sett, settet "drukner" på en måte enkelte av utgivelsene som kanskje flere kjøpere har spesialisert seg på.

Enig

Topp

InnleggSkrevet: 21 Sep 2009 13:27 
Avlogget

Er forsåvidt ikke uenig i at det er en stor sannsynlighet for at det lønner seg å selge disse enkeltvis.

Men igjen, er man tolmodig så kan man også få en merpris. Jeg tilby meg forøvrig personlig oppmøte når jeg selgte mine skrin og trur det telte positivt. Begge de jeg kjøpte av hadde forøvrig også kjøpt andre produkter fra Samlerhuset.

Det er jo det som er poenget med å være tolmodig, tolmodig, tolmodig. Dvs. du kan være heldig å treffe på en kjøper som ikke leser Samlerforumet, men som fremdeles kjøper skrin fra Samlerhuset og da vil jo f.eks. 15.000 for han fremstå som billig.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 6 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Yahoo [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: