jenskr skrev:
På generell basis, hold deg unna
Samlerhuset. Les dette hvis du ikke allerede har gjort det. Sier litt om hvordan de driver, og markedsfører.
http://www.numismatikeren.com/litteratu ... set002.htmJeg antar at artikkel forfatter, også har klare standpunkt på dette. Og er enig i at du bør kjøpe inn myntene dine fra andre steder.
Hold deg unna
Samlerhuset. Jeg fikk selv en god kompis av meg til å slutte å handle derfra. Han begynte plutselig, uten å fortelle meg, å kjøpe mynter fra Svinehuset (
Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust) Det var den mynthandleren som virket mest seriøs på internett. Et eksempel var en skilling fra 1820 (?). Han hadde kjøpt et eksemplar fra Svinehuset (
Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust) til 350, og et eksemplar av samme årstall fra Oslo Mynthandel til 350 kroner (Samme pris!!). Mynten fra Svinehuset var minst en kvalitet dårligere og etter min vurdering ikke bedre enn kvalitet 1. Mynten fra Oslo Mynthandel var i kvalitet 1+. Sistnevnte var også svært tiltalende og pen. Mens den fra Svinehuset (
Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust) var stygg!
Kort sagt: Hvis du vil kaste pengene dine rett ut av vinduet for å finansiere dyre biler og flotte eiendommer hvor Svinehusets (
Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust) eiere sitter og ler av sine kunder, så fortsetter du å kjøpe derfra. Vil du derimot bruke pengene fornuftig, så skal du begynne med å holde deg borte fra Svinehuset (
Samlerhuset etalert av Sigmund Jakobsen, Reidar Nilsen, Ole Bjørn Fausa og Helge Hellebust)
- Artikkelforfatteren