Samlerforum

Mynter og sedler, frimerker, antikviteter, litteratur, kunst, våpen og mye annet
Dato/klokkeslett: 10 Sep 2010 00:30

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Nytt lavmål fra Samlerhuset.
InnleggSkrevet: 20 Okt 2009 15:13 
Avlogget
Brukerens avatar

Det er jo også ganske :evil: når du har mottatt varer uten din godkjenning og at de ber deg
returnere varen ved registrert sending og du selv har mottatt noe rett i postkassa, som vanlig brev. :roll:

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2009 15:28 
Avlogget

Jeg har også fått ting av dem jeg ikke hadde bestilt.
Kjøpte en mynt i forbindelse med hundreårsjubileet for unionsoppløsningen av dem, det er mitt eneste kjøp fra dem.
Med på kjøpet sammen med mynten lå det frimerker til en pris av 1500 kroner som jeg ikke hadde bestilt og året etter kom det en ny 100 årsmynt som jeg heller ikke hadde bestilt.

I tillegg fikk jeg masse reklame, men har sluppet den etter jeg flyttet. Fikk riktignok en sms av dem om hvor viktig det var at jeg oppdaterte adressen min hos dem, de hadde vel fått endel i retur. Men ikke f... om jeg gadd det. Etter den sms'en har jeg ikke fått noen telefonselgere fra dem på tråden heller.

Trikset er nok å sende reklamen i retur med beskjed om at man ikke bor der mer.

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2009 15:41 
Avlogget
Brukerens avatar

Stikker vel hodet inn i vepsebolet når jeg nå nylig kjøpte 1686 utgavene på Skanfil.
Vil aldri ha råd til orginalmyntene ( nå blir vel han som er motstander av delte ord blid ) og får kose meg med kopiene. :wink:

Topp

InnleggSkrevet: 20 Okt 2009 16:45 
Avlogget
Numismatiker

Kast det i søppla skiten de sender. Har de ingen skriftlig bekreftelse fra dere, at dere skal ha det de sender, så har de ingenting å ta dere på.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2009 09:25 
Avlogget
Brukerens avatar

ZZzzz skrev:
Kast det i søppla skiten de sender. Har de ingen skriftlig bekreftelse fra dere, at dere skal ha det de sender, så har de ingenting å ta dere på.

Jeg vil ikke anbefale det. Ser av sakene til forbrukerombudet at det var en som kastet det han fikk (som han ikke hadde bestilt) i søpla.
Samlerhuset sendte så purring på kravet og han kastet det også, etterpå sendte de det til inkasso.
Når ting går til inkasso blir det mye styr og bråk. Man får jo også betalingsanmerkning som kan gå utover muligheten til lån o.l.
Vet ikke hvordan saken endte, men han hadde sikkert mye mer papirarbeid enn de som bare sender det tilbake.

Topp

InnleggSkrevet: 21 Okt 2009 09:47 
Avlogget
Veteran
Brukerens avatar

Om noe går til inkasso, så ta kontakt med inkassoselskapet og bestrid kravet skriftlig. Da må det inn til en høyere instans før saken går videre. Da må det bevises fra selger at de har en løpende kontrakt med deg. Men ikke kast ting, det er det liten hjelp i om saken skulle balle på seg. Sett det i en eske i garasjen eller lignende om det er et stort problem.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2009 09:32 
Avlogget

Jeg skjønner ikke at de kan holde på å bare sende sånn til addressat uten noe form for sporing av hvem som har mottatt pakken, tenk om noen stjeler det fra postkassen og vedkommende som skulle ha det ikke fikk det? Hvem må da betale?

Rune

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2009 10:10 
Avlogget
Veteran
Brukerens avatar

De fleste selskap i Norge sender slikt uten sporing, svært sjelden ting forsvinner på denne måten. Opplever faktisk oftere at pakker i post-i-butikk er åpnet og innholdet tatt ut.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Okt 2009 11:14 
Avlogget

Det er jo lite irriterende! En føler en blir uglesett og er helt uskyldig! Og ikke f*** om jeg betaler da, men det er vel derfor de forsikrer forsendelser.

Rune

Topp

InnleggSkrevet: 23 Okt 2009 11:22 
Avlogget

Nå er de ute og annonserer etter flere telefonselgere. Kundene får nok ikke fred med det første.
http://www.zett.no/stilling__stilling_l ... Id=1725960
I følge annonsen har de også delvis provisjonsbasert lønn for selgerne, så da skjønner man vel hvorfor de er så ivrige.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Okt 2009 13:43 
Avlogget
Numismatograf
Brukerens avatar

Thomas B skrev:
Nå er de ute og annonserer etter flere telefonselgere. Kundene får nok ikke fred med det første.
http://www.zett.no/stilling__stilling_l ... Id=1725960
I følge annonsen har de også delvis provisjonsbasert lønn for selgerne, så da skjønner man vel hvorfor de er så ivrige.

Dem har et navn får det der innenfor bransjen, det er råsalg.
Det vill si når kunden sier nei, ikke blir ringt i det heletatt, så krysser dem bare av får at dem vill ha det.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 41 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum: