Samlerforum

Mynter og sedler, frimerker, antikviteter, litteratur, kunst, våpen og mye annet
Dato/klokkeslett: 31 Jul 2010 15:21

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Samlerhuset legger ned Den norske myntklubb
InnleggSkrevet: 20 Aug 2009 19:15 
Avlogget
Brukerens avatar

Må innrømme at jeg har vært medlem av Den norske myntklubb siden slutten av 1990 årene.Lenge før jeg viste hvor ille samlerhuset er. Eneste grunn til at jeg forsatt har vært medlem er at jeg har kjørt et sett i året , det er de såkalte 50-states-settene. Det første kom i 1999 og de inneholdt årets 5 quartere + en ekstre mynt alt fra morgan dollar til nyerer minnemynter . Jeg følte jeg ville ha serien komplett, selv om jeg viste hvor ille SH var.

Jeg har alle de første 9 settene , men har nå fått et brev hvor det opplyses at Den norske myntklubb avvikles. De lurer på om jeg fortsatt vill ha siste sett, opplysere at pågangen er stor og hvis jeg ikke vill ha det kan jeg ringe. Jeg vill jo ha serien komplett, men det var apriltilbudet så jeg tror jeg ikke får det siste!!!!

Styremedlem Grenland myntklubb
Medlem av ANA : http://www.money.org/AM/Template.cfm?Section=Home

Topp

Innleggets emne: Re: Samlerhuset legger ned Den norske myntklubb
InnleggSkrevet: 20 Aug 2009 22:58 
Avlogget
Veteran

Det må da være mulig å få tak i disse settene andre steder? Hvis det er samlerhuset som lager dem så er de uinteressante fra USA-perspektiv og du kan sikkert lage bedre sett på egenhånd ved å skaffe deg passende mynter. State quarterne er i alle fall ikke vanskelige å få tak i.

Topp

Innleggets emne: Re: Samlerhuset legger ned Den norske myntklubb
InnleggSkrevet: 20 Aug 2009 23:10 
Avlogget
Brukerens avatar

Enig i det . Har kjøpt alle proof settene med 50 stats mynter ,+ alle myntene løse fra BMS for 10kr pr stk. Men synes settene fra SH er fine( er det mulig?) p.g.a av at de ligger en mappe med delstatenes flagg + litt info og i tillegg plassering på et kart hvor hver stat er plassert . Jeg kjøpte ikke settet i 2004 ,men fikk kjøpt det senere på QXL for halve prisen for hva SH solgte det for og da med et annet sett i tillegg. Men jeg vill ha de komplett så jeg for vente til det dukker opp på nettauksjon :)

Styremedlem Grenland myntklubb
Medlem av ANA : http://www.money.org/AM/Template.cfm?Section=Home

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot], PCL og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet