Samlerforum

Mynter og sedler, frimerker, antikviteter, litteratur, kunst, våpen og mye annet
Dato/klokkeslett: 31 Jul 2010 15:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Samlerhuset har begynt å si opp noen av sine medarbeidere !
InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 15:51 
Pålogget

Samlerhuset har kjøpt div myntbrev av meg oppigjennom. Ved siste henvendelse fikk jeg beskjed om at de hadde sagt opp 10 personer , så kansje det begynner å virke med opplysnings arbeidet som Samlerforum driver ?
Nå vet jeg ikke hvor mange som er annsatte på S.....huste , men 10 stk er jo en bra begynnelse.

Mvh Alf

Topp

Innleggets emne: Re: Samlerhuset har begynt å si opp noen av sine medarbeidere !
InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 19:00 
Avlogget
Numismatograf
Brukerens avatar

Det kan jo bli en løpende myntsamlervits, litt snillere enn originalen:

"Hva kaller du 10 Samlerhuset ansatte i venterommet på AETAT?"

"En god begynnelse".

Ååååhhhh...hmmmm :oops:

The Perma Bear of Numismatics

Topp

Innleggets emne: Re: Samlerhuset har begynt å si opp noen av sine medarbeidere !
InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 19:42 
Avlogget

Bjørnen 1972 : Question - what has this post to do with discussions around auctions, especially coin - auctions ?

svessien : Quote wikipedia "…Empathy, which literally translates as 'in feeling', is the capability to share and understand another's emotions and feelings. It is often characterized as the ability to "put oneself into another's shoes".…"

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 19:53 
Avlogget
Numismatograf
Brukerens avatar

"Alle" her synes at Samlerhusets praksis er forkastelig, men vi skal synes synd på dem når de får problemer med bunnlinjen?????

Ikke jeg.

Det er plenty av andre mennesker jeg har en empatisk tilnærming til i jobb og privatliv.
Jeg nevner det bare, siden du indikerer at jeg ikke har det.

http://no.wikipedia.org/wiki/Svart_humor

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 20:14 
Avlogget

It is far from my intention to comment your – or others opinion, nor do I have the desire to share or discuss my opinion regarding the company in question, since this has nothing to do with an opinion about the former employer of these people – this is about the people who are now in a position which can’t be described as generally positive.
In my book, people are free to have their opinions, and as better as they are funded, as more interesting and inspiring it is to consider them.
But, I find it disturbing to make jokes on behalf of people who have lost their job, independent of how to categorize the kind of humour used.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 20:39 
Avlogget
Numismatograf
Brukerens avatar

That's fair enough, gekl

Apparently, I'm of another opinion.
I'm sure there are genuinely kind and honest people working for this company, and I'm sure they're not happy to lose their jobs. None the less, I believe the downsizing of Samlerhuset will be greeted with pleasure among several coin collectors. So, my lame joke is directed at the company workers becoming unemployed, as an indication this much critizised company may be going out of business. So I'm thinking joking with its workers becoming unemployed has everything to do with the company itself.

Posting a link to the definition of empathy is clearly critizising me for being unethical and lacking empathy. That's quite personal, so I understad that you found this tongue-in-cheek remark disturbing, and wanted to get back. I can't see that this is "far from my intention to comment your – or others opinion".

I see no need for me to comment this further, exept for thinking that we are different in how we look at the linits for what to make fun about and not. I guess I come from the group that enjoy Bill Hicks, George Carlin, Doug Stanhope and similar comedians, that have close to no limits for what to make fun about. I believe you are free to have your preferences for yourself, but you may not be equally free to make your limits mine.

That said, have a good evening :mrgreen:

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 20:44 
Pålogget

Jeg synes det er trist at folk mister jobben sin , men jeg synes IKKE det er trist at S........huset mister kunder.At kunder begynner å bli mere opplyste om hvordan S.......huset priser sine varer kan vel være en av grunnene til at de nå må nedbemanne.

Mvh Alf

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 20:56 
Pålogget

gekl skrev:
Bjørnen 1972 : Question - what has this post to do with discussions around auctions, especially coin - auctions ?

svessien : Quote wikipedia "…Empathy, which literally translates as 'in feeling', is the capability to share and understand another's emotions and feelings. It is often characterized as the ability to "put oneself into another's shoes".…"

gekl : Det er mulig jeg har skrevet dette i feil tråd. Det skulle kansje vært opprettet en egen tråd med " Snikk snakk " eller en tråd som het " Samlerhuset ".
Regner med at moderator sletter tråden hvis han mener den er feil.

Mvh Alf

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 21:42 
Avlogget

svessien skrev:

"En god begynnelse".

:lol:

Jeg syns over hode ikke det er trist at ansatte i Samlerhuset mister jobben. Mitt ønske er at samtlige ansatte i Samlerhuset skal miste arbeidet, og at samtlige aksjonærer skal tape alt de har investert. Det eneste som kan endre på dette er at Samlerhuset begynner å føre en anstendig forretningspraksis.

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 22:08 
Pålogget
Brukerens avatar

Thaler skrev:
svessien skrev:

"En god begynnelse".

:lol:

Jeg syns over hode ikke det er trist at ansatte i Samlerhuset mister jobben. Mitt ønske er at samtlige ansatte i Samlerhuset skal miste arbeidet, og at samtlige aksjonærer skal tape alt de har investert. Det eneste som kan endre på dette er at Samlerhuset begynner å føre en anstendig forretningspraksis.

Jeg synes faktisk det er trist at noen mister jobben sin. Ansatte her har samme forpliktelser som de fleste andre,og jeg tror ikke dette firmaet kun har banditter ansatt. Ledelsen,derimot...

Topp

InnleggSkrevet: 07 Sep 2009 22:21 
Pålogget

Ja det er vel ledelsen i selskapet som burde tas og ikke de "vanlige" ansatte. Mulig også de må se seg nøyd med litt mindre utbytte de neste årene. Det er kansje de ansatte som har vært mest kritiske til markedsføringen av div produkter som må gå i denne omgngen.

Mvh Alf

Topp

InnleggSkrevet: 08 Sep 2009 00:05 
Avlogget

De har sparket mange av sine flinkeste ansatte, dette skjedde ca. 2-3 uker siden. Samlerhuset bør endre profil til heller et Stort mynthandleri med lavere marginer og mindre bullshit pr og heller fokusere på ekstrem omsetning. Overprising medfører lavere samleinteresse pga folk finner ut at de har betalt for mye.

Topp

InnleggSkrevet: 08 Sep 2009 00:39 
Avlogget
Brukerens avatar

Har dere referanser til dette? At dem sier opp folk. Mulig finanskrisa har nådd dem nå.

Edit: Etter å ha lest på Myspace siden så er dem 150 ansatte. Men etter IO.no hadde Foretaket 76 registrerte ansatte pr. desember 2008

Topp

InnleggSkrevet: 08 Sep 2009 08:33 
Avlogget
Brukerens avatar

Hvis det er de pågående telefonselgerne som selger høyt priset verdiløs drit til enslige halvsenile damer i 80årene (som min mors tante) så har jeg null sympati om de mister jobben.

Hvis det er damene på pakkeavdelingen som står rett opp og ned hele arbeidsdagen på en hardt betonggulv mens de har en slitsom kjedelig monoton jobb med å pakke produktene i konvolutter for utsendelse mens de mottar den laveste timelønnen som er lov å gi i Norge som mister jobben. Da er det litt synd på dem, da går de fra en dårlig jobb til ingen jobb.

Jeg har forresten vært innom der selv. På slutten av 90tallet, etter militæret hadde jeg et halvt år før jeg skulle begynne å studere. Jeg meldte meg på et vikarbyrå og de ringte og lurte på om jeg ville dra til samlerhuset. Der ble jeg selvfølgelig satt til plukk og pakk. Det var en kjip jobb. Vi var to fra vikarbyrået og når de to avtalte ukene var ferdig fikk vi spørsmål om vi ville bli der lenger. Han andre sa bare "LØP" og så stakk vi. Det var ikke aktuelt å være der lenger. Jeg tør påstå at den avdelingen hadde Norges høyeste sykefravær. Folk var borte hele tiden, men det var ikke rart når man så på hvordan jobben var, arbeidsoppgave var rett og slett kjipe. De hadde spurt om de kunne få noen matter å stå på så de slapp å stå rett på betonggulvet, men det gjerrige ledelsen ville ikke bruke penger på det. Stemningen mellom noen av de ansatte var også ganske dårlig. Eneste gang det var bra stemning inne på lageret var når vip-kundene kom på besøk. Når de hadde gått haglet vitsene om hvor dumme de var.

Topp

InnleggSkrevet: 10 Sep 2009 04:56 
Avlogget
Brukerens avatar

Jeg vil nå si at hittil har jeg opplevd Samlerhusets personale som særdeles hyggelige å ha med å gjøre.

Et annet sted her i forumet stod det å lese at Samlerhuset er en bedrift som tar vare på sine ansatte. Tror det var Kvist som skrev det.
Ryktet vil også ha det til at de har millioner i overskudd, men dette kan naturligvis ha endret seg.

Med dette ønsker jeg ikke å forsvare deres forretningspraksis.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: PCL og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: