Jeg har den siste tiden prøvd å få et svar på hvorfor dette settet med 20kr minnemyntene er så fryktelig dyrt.
http://www.samlerhuset.no/norske-mynter ... rkomplett/Mail fra meg:
Hvordan i alle dager kan dere forsvare deres pris på jubileums 20 kronene?
950,- for mynter med katalogpris på 470,- synes jeg er drøyt. Betaler jo her nesten 500,- for bare skrinet!
Å si at disse myntene er vanskelige å få fatt i er jo som ren løgn å regne.
Om man kjøper en mynt her og en mynt der så har man komplett sett til under halvparten av katalogpris! Og man trenger ikke bruke så mange timene på å finne alle sammen!
Svar fra
samlerhuset:
Vi viser til din henvendelse og flere av myntene er vanskelige å få tak i, i usirkulert kvalitet. F.eks Abel har vist seg vanskelig.
Alle settene har minst en, eller i de fleste tilfeller, flere BU mynter.
Disse har høyere katalogverdi enn vanlig 0 mynter.
Mail fra meg:
Om så alle myntene var i BU så ville ikke verdien nådd opp til 950kr, men nærmere 750kr. Og med 10 minutter på nettet så har man skaffet seg alle sammen, til en rimeligere penge enn 750kr. Og hva rettferdigjør at noen skal få flere BU mynter i settet for 950kr mens andre får èn BU mynt til samme pris? Står ingenting om slike forhold i salgsannonsen.
Dere tar med andre ord grovt betalt for å sette sammen settet og for skrinet. Altså et typisk
Samlerhuset "tilbud". Dere har en fantastisk evne til å overprise en hver vare.
Svar fra
samlerhuset:
Hvis du får myntene billigere via nettet så syns vi du burde kjøpe dem der neste gang.
Har du ellers noen spørsmål eller kommentarer, vennligst ta kontakt med vår kundeservice avdeling på telefon 02550 eller e-mail:
kundeservice@samlerhuset.noDet siste svaret trengte de forøvrig over to mnd på å få sendt ut