Kjetil Kvist skrev:
For det første er dette et kunstig laget produkt. Det er ingen "komplett samling" i noen som helst forstand, men et utvalg mynter Samlerhuset har kjøpt inn i bulk og som de selger ut til en betydelig merpris. For det andre synes jeg det er vanskelig å vite hva du betaler for dette settet. Samlerhuset skriver 2000 kroner, men er det for bare den første forsendelsen, eller er det for samtlige forsendelser og myntskrin? Jeg vil tro det er for første forsendelse, og at de neste vil koste like mye, eller mer. Du får riktignok en gulldinar i første forsendelse, men kvaliteten på den de har bilde av er tragisk dårlig. Derfor blir det veldig vanskelig å si noe om hva du må gi for tilsvarende mynter på det åpne markedet. Kvaliteten vil avgjøre pris og verdi, og det vet du ikke noe om før du har mottatt "overraskelsespakken" fra Samlerhuset.
Uansett: Jeg vil tro man gjør en bedre investering og for mer glede av myntene sine om man bruker dem på mynter man virkelig ønsker seg. Husk det er snart auksjon, og det kommer en god auksjon neste vår også. Det er ingen grunn til å bruke pengene på tilfeldige mynter Samlerhuset klarer å få tak i.
Det er snart auksjon hvor?