Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

Har deltakerne på dette forumet henfalt totalt til å la "de andre" få poste innleggene, slik at man blir underholdt uten å måtte yte noe selv, eller er det andre årsaker til at aktiviteten her er redusert med 90% siden forumet ble startet?
Det er mange brukere innom her hver dag. Det er svært få som tar i bruk tastaturet. Hva skjedde?
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by Myge »

Litt usikker, men håper ferietid har noe av skylda. Samt at en del brukere som ofte liret av seg møkk og lignende har sluttet å poste grunnet utestengninger.

Forumet har mye besøk, men det er en liten, fast gjeng som svarer på spørsmål.

Jeg liker godt temasamlinger, en periode ble det postet bilder av sedler med vitenskapsmenn. Noe slikt kunne vært gøyalt. Vis frem samlingen din kunne vært et ok tema for dem som ønsker.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

Forumet har godt besøk, ja. Tråder er lest hundrevis av ganger og besvart 4-5. Det er mildt sagt litt slapt av deltakerne.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by samler607 »

Mye av grunnen er utestengning.
Jeg vet at flere av tidligere samlerforum brukere har blitt utestengt.
Veldig mange er innom siden, for info og lignende og bruker siden deretter.

Mange brukere bruker siden som en info kanal til videre salg osv.

Flere av brukerne som har sterke meninger har gått i ferie modus + osv...

Forhåpentligvis vil forumet ta seg opp i de mørke høst timene.

Upåklagelig til forumets adm. så kanskje en liten justering, og rettelse i offentligheten vil gjøre seg. Så vi alle kan forstå hvorfor dere har utesteng noen brukere osv. ( bare et tips til videre formidlig, og info )
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by Myge »

De fleste er utestengt pga Spam. Så har man et par doble kontoer, samt at man har noen som har fått advarsler flere ganger.

Det er ikke så mange som er utestengt, men de som er blitt det, har en grunn bak seg for dette. Når utestengingen opphører etter en uke eller en måned, vil de gjerne ha rukket å tenke seg om, og lest hva de selv har skrevet. Da pleier det synke inn. Om det ikke gjør det, blir utestengelsen permanent.

Men dette gjelder kun et fåtall. Med de jeg kommer på, er det snakk om fem-seks personer som ikke har klart å moderere seg selv. Brukermassen her inne er ganske så stor, så aktiviteten burde vært høyere.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by Olav K »

Ferie, og for min del en humørsyk "mobil bredbåndsrouter" som slett ikke alltid vil opprette kontakrt med omverdenen. Lotteri om dette innlegget kommer igjennom. Dernest været - iallfall i sørøst Norge (og Europa forøvrig) - inspirerer til uteliv. Men jeg kommer snart tilbake - og takk til Svessien som har vært største bidragsyter i juli.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

Jeg er med på ferie/sommer opplegget, og har forståelse for det.
Likevel synes jeg aktiviteten har vært laber i lang tid. Det er noen faste bidragsytere, og all ære til dem.
Litt kjipere med det flertallet som ikke kommer med noe, bortsett fra når de vil ha mynten sin gradert høyest mulig :mrgreen:
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by vemod »

samler607 wrote:Mye av grunnen er utestengning.
Jeg vet at flere av tidligere samlerforum brukere har blitt utestengt.
Veldig mange er innom siden, for info og lignende og bruker siden deretter.

Mange brukere bruker siden som en info kanal til videre salg osv.

Flere av brukerne som har sterke meninger har gått i ferie modus + osv...

Forhåpentligvis vil forumet ta seg opp i de mørke høst timene.

Upåklagelig til forumets adm. så kanskje en liten justering, og rettelse i offentligheten vil gjøre seg. Så vi alle kan forstå hvorfor dere har utesteng noen brukere osv. ( bare et tips til videre formidlig, og info )
Vi har vel ved enkelte anledninger hintet om årsakene til at tråder blir stoppet, flyttet, eller at brukere har blitt utestengt. Som oftest burde det være selvforklarende: http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=1&t=513

Å oppgi detaljerte grunner er som regel problematisk, da det kan medføre bl.a. å bryte taushetsplikt og etiske normer, som ofte følger det faktum at vi får kjennskap til personlige sider ved forumbrukerne. Dette igjen skyldes at vi forsøker å gå i dialog med de som vi mener bryter reglene gjentatte ganger, noe som iblant kan være en sosial ekstremsport i seg selv… Ved (gjentagende) regelbrudd, diskuterer moderatorene seg i mellom i et eget forum; vi er også i dialog med forumeier. Dessverre har ikke alle forummedlemmer til hensikt å diskutere/bidra/delta/lære om samling, noe vi mener bør være et hovedkriterium for å være skriftlig til stede her.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

vemod wrote:
samler607 wrote:Mye av grunnen er utestengning.
Jeg vet at flere av tidligere samlerforum brukere har blitt utestengt.
Veldig mange er innom siden, for info og lignende og bruker siden deretter.

Mange brukere bruker siden som en info kanal til videre salg osv.

Flere av brukerne som har sterke meninger har gått i ferie modus + osv...

Forhåpentligvis vil forumet ta seg opp i de mørke høst timene.

Upåklagelig til forumets adm. så kanskje en liten justering, og rettelse i offentligheten vil gjøre seg. Så vi alle kan forstå hvorfor dere har utesteng noen brukere osv. ( bare et tips til videre formidlig, og info )
Vi har vel ved enkelte anledninger hintet om årsakene til at tråder blir stoppet, flyttet, eller at brukere har blitt utestengt. Som oftest burde det være selvforklarende: http://samlerforum.no/viewtopic.php?f=1&t=513

Å oppgi detaljerte grunner er som regel problematisk, da det kan medføre bl.a. å bryte taushetsplikt og etiske normer, som ofte følger det faktum at vi får kjennskap til personlige sider ved forumbrukerne. Dette igjen skyldes at vi forsøker å gå i dialog med de som vi mener bryter reglene gjentatte ganger, noe som iblant kan være en sosial ekstremsport i seg selv… Ved (gjentagende) regelbrudd, diskuterer moderatorene seg i mellom i et eget forum; vi er også i dialog med forumeier. Dessverre har ikke alle forummedlemmer til hensikt å diskutere/bidra/delta/lære om samling, noe vi mener bør være et hovedkriterium for å være skriftlig til stede her.
Jeg klarer ikke alltid være hyggelig, jfr. paragraf 2 i regelverket. Dere får sende moderatorvarsel før det går for langt. Prøver å være saklig, i det minste.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by vemod »

Noen synes det er hyggelig å bivåne "Allsang På Grensen" på fjernsynet, jeg synes det ikke. Ordet "hyggelig" i seg selv er nok modent for revidering, hvis jeg kan være så frimodig å uttale det.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

vemod wrote:Noen synes det er hyggelig å bivåne "Allsang På Grensen" på fjernsynet, jeg synes det ikke.
King Crimson live in Japan? Alt for at moderatoren skal kose seg....

[youtube]giKVNoTDvOE[/youtube]
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
PRNCoins
Posts: 460
Joined: 02 Dec 2008 05:30
Location: Pt. København

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by PRNCoins »

Kjetill Kvist er grunden til, at jeg valgte at smutte herfra, har ikke typet http://www.samlerforum.no ind i mange måneder, og nu smutter jeg igen. (grundet MEM har jeg lige været herinde i dag..)

Ha' det godt, alle sammen :)

Mvh
Palle
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by Myge »

Lenge siden jeg har pratet med Morten. Alt vel med ham? Kom selv hjem fra Danmark i går, ekstremt varmt hos dere.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by svessien »

PRNCoins wrote:Kjetill Kvist er grunden til, at jeg valgte at smutte herfra, har ikke typet http://www.samlerforum.no ind i mange måneder, og nu smutter jeg igen. (grundet MEM har jeg lige været herinde i dag..)

Ha' det godt, alle sammen :)

Mvh
Palle
Men det var riktig hyggelig at du kom innom, Palle. Jeg har alltid satt pris på å lese postene dine her.

Personlig synes jeg Kjetil Kvist har vært en bra person å ha på dette forumet, mye sakkunnskap og sterke meninger. Men vi liker vel ikke alle det samme.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
samler607
Posts: 1064
Joined: 20 Jan 2012 16:31

Re: Verdens mest introverte diskusjonsforum?

Post by samler607 »

Takk for seriøst og god tilbakemelding myge og vemod, bare litt info er greit for min del.
Og sannsynligvis greit å vite for forumets deltakere.

Sommerferie, er nok ikke et dumt allternativ!!

Stå på videre!
Post Reply

Return to “Om forumet”