Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Her kan du diskutere forumet. Feil og spørsmål om funksjoner hører også hjemme her.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Etter å ha klønet en liten stund er forumet omsider oppdatert til seneste versjon.

Oppdateringen innebærer blant annet at forumet er lettere å navigere seg gjennom med mobiltelefoner og den slags. Man kan også knytte profilen opp mot andre kontoer på diverse sosiale media gjennom kontrollpanelet (twitter, facebook, google+). Noe annet nytt er at man kan velge hvordan man vil bli varslet når det er aktivitet i tråder eller forum man abbonerer på.

På administrasjonssiden så er alt gjort mye enklere slik at blant annet utvidelser kan legges til og fjernes med letthet. Med andre ord er har det blitt lettere å modifisere forumet.

Om dere skulle oppdage feil eller mangler så kan dere sende meg en PM.
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by mynt01 »

Det ser ut som om det har gått på en smell. Blir kanskje bedre etter hvert.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Hva mener du? Ser du noen feil?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by mynt01 »

Ser litt rotete ut, teksten passer liksom ikke med "rutene".
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Prøv å klikk på "Slett alle systemets informasjonskapsler".
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by mynt01 »

Ser slik ut.
Attachments
rot.jpg
rot.jpg (315.2 KiB) Viewed 3061 times
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Ser det likedan ut i andre browsere?
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Olav K »

For meg ser det relativt normalt ut, bortsett fra fet skrift på emne, men det venner jeg meg sikkert til. Men det bør opplyses at den for meg nyttige knott "Vis uleste meldinger" nå har blitt flyttet til "Quick links".
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Posthornet »

Det funker fint hos meg både med Internett Explorer og i Opera.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Olav K »

Så også i Safari (Mac). Men, selvom nordmenn er vel bevandret i engelsk - kan kanskje noen finne det plagsomt at de fleste knottene og fanene er gitt på engelsk? Her hadde man norske ord i forrige versjon, og jeg tror brukergrensesnittet blir enklere om også versjon 3.1 fornorskes.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Hva mener du med knotter og faner? Språkpakken ser ut til å fungere som den skal her.
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Olav K »

Med "knotter og faner", mener jeg det jeg må trykke på for at noe skal skje. F.eks. at jeg for å sende dette svaret måtte trykke "Post reply". At jeg for å komme til forsiden må trykke på "Board index", for å komme til "uleste meldinger", trykke på "quick links" og deretter "unread posts". Noen norske ord ligger innimellom, f.eks. står det i nest øverste linje når jeg skriver dette: Board index < Generelt < Om forumet.
Det plager ikke meg, jeg har hatt engelsk som arbeidsspråk i nær 40 år, men ikke alle har det - og kan føle seg på fremmed grunn om de må bruke ordbok for å vite hvilken knapp de skal trykke på. På linjen over skrivefeltet jeg er i nå står det: Quote, List, List=, Img.

Hvis andre får opp norske tekster her, kan det være at jeg bruker Safari (Mac'en standard nettleser)? (Og da trykker jeg på "Submit")
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Olav K »

Nå har jeg testet siden på google Chrome - like engelsk der, mens på Firefox kommer norske faner og innleggene er ikke lenger skrevet "by OlavK" men "av.."
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Espen »

Hos meg står det svar og forumindeks. Prøv å gå i brukerkontrollpanelet og se hva slags språk du har aktivert der. Du kan også prøve å klikke på "Slett alle systemets informasjonskapler".
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Forumet er oppdatert til versjon 3.1

Post by Olav K »

Og nøkkelen lå i brukerkontrollpanelet, som hadde funnet ut av jeg brukte "British English". Nå har jeg blitt norsk igjen. Takk for hjelpen.
Post Reply

Return to “Om forumet”