Verdivurdering av samling

Filateli
Post Reply
kjetilko
Posts: 49
Joined: 27 Jun 2010 23:17
Location: Melhus
Contact:

Verdivurdering av samling

Post by kjetilko »

Hei

Tenkte å selge frimerkesamlingen min som har ligget urørt siden slutten av 80-årene. Usikker på om det er noe verdi her i det hele tatt og hva kan jeg forvente å få for samlingen.
Hvor bør jeg evt. selge samlingen og er det vits i å stykke den opp?

Se link under for fotoalbum av samtlige sider i album. Nesten alle uten stempel er postfriske. Alt etter 1985 er postfrisk, men de er vel egentlig ikke så interessante heller da :wink:
http://sdrv.ms/WpuMNg

mvh
Kjetil
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Verdivurdering av samling

Post by ramazotti »

Skanfil er rette instans.Frimerker er ikke helt på topp om dagen,markedet blir stadig mindre og det er kun
de gode objektene som oppnår en prosentvis verdi av katalog.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Verdivurdering av samling

Post by vivavegas »

Så bare veldig raskt på bildene. Dvs. den første siden av norgesalbumet. Dette er nok massevare og en typisk samling som veldig mange har. Altså uten de store godbitene.

De ustemplede frimerkene får du mer for om du rett og slett bruker de til porto.

Man kan selvagt levere den inn til Skanfil og håpe det er noen skjeldenheter jeg har oversett, men ganske sannsynlig for mye bryderi for en slik samling.

Forsøk på finn.no er mitt tips. Legg den først ut til 1000 kr. og se om noen biter på. Deretter kan du senke prisen til kr. 500.

Det er forøvrig unødvendig og legge ut bilder av hele samlingen. Både her på forumet og finn.no. Holder med en beskrivelse av at det er FDC i perioden 19xx-19xx. Deretter noen bilder av de første sidene i samlingen og så kan man spre på bilder av noen gode sider. Ustemplede trenger du ikke vise bilder av i det hele tatt, men bare skrive at samlingen er postfrisk fra 19xx.
Post Reply

Return to “Frimerker”