Trenger hjelp

Filateli
Post Reply
Erlend88
Posts: 2
Joined: 03 Aug 2013 10:17

Trenger hjelp

Post by Erlend88 »

Jeg har hatt en samling fra min morfar liggende lenge uten at det har blitt gjort noe med. Nå har jeg lust til å få den ferdig, men vet ikke hvor jeg skal begynne. Er det et sted jeg kan ta dem til for å få hjelp?
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Trenger hjelp

Post by Medicoin »

Hei, hyggelig at du ønsker å samle videre på en arvet samling :) du kanskje kan oppgi hvor du bor i landet slik at det er enklere å gi tips om hvor du kan henvende deg. Også hva spesifikt du trenger hjelp med? Hvordan ser samlingen ut? Land/permer/esker etc. Og om ønsker du har til samlingen er også bra å vite
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Trenger hjelp

Post by losset »

Hei Erlend88!

Velkommen til forumet og ikke minst som samler.

Hvilken konge? Årgang ønsker du fortsette på? Uansett er dette en meget spennende hobby og det er bare å bruke forumet til spørsmål som måtte uke opp.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Trenger hjelp

Post by Arve »

Du bør kanskje begynne med å skaffe deg en frimerkekatalog over det landet eller de landene det gjelder. Det finner du sikkert på nærmeste bibliotek. Da er det lettere å se hva du har og hva du mangler.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Erlend88
Posts: 2
Joined: 03 Aug 2013 10:17

Re: Trenger hjelp

Post by Erlend88 »

Tusen takk for raske svar. Jeg bor i Akershus. Jeg jobber mye fortiden men skal få sett litt ekstra på samlingen søndag eller dagen etter. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg ønsker å gjøre med den.
Jeg har også en myntsamling fra han som er mer ferdig. Jeg tror egentlig han bare hadde en pose med frimerkene sine og et kort med de viktigste på.

Jeg kan altså ingenting, men dette er noe som har blitt mitt og som jeg aldri har gjort noe med, men nå gjerne vil. Og jeg vil gjerne lære.

Tusen takk for svarene, og så kommer jeg sterkere tilbake med flere opplysninger om selve samlingen snart :)
Post Reply

Return to “Frimerker”