Innstikksbøker med delte eller udelte ark?

Filateli
Post Reply
Posthornet
Posts: 416
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Innstikksbøker med delte eller udelte ark?

Post by Posthornet »

Innstikksbøker

Jeg har alltid kjøpt store innstikksbøker med pergamynstriper og delte sider (2 kolonner) i den tro at frimerkene står fastere spesielt når en har lager oppsett med mange frimerker på hver side.

Er det noen som har erfaringer med å bruke innstikksbøker med udelte striper. Sitter frimerkene på plass, selv etter f.ex. transport.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Innstikksbøker med delte eller udelte ark?

Post by hertervig »

De med delte sider er naturlig noe mer stabile enn de med hele. Det er vel stort sett bare hvis det er endel miniark at det er praktisk med hele sider. Begge typer er følsomme for støt ovenfra, men de med delte sider i betydelig mindre grad. Nordfrim's innstikksbøker er kurant vare med sider som ikke blir vindskjeve. Bruk de med hvite sider, de svarte er både dyrere og mindre holdbare, selv om førsteinntrykket skulle være mer positivt.
Posthornet
Posts: 416
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Innstikksbøker med delte eller udelte ark?

Post by Posthornet »

Takk for gode råd.

Jeg kommer nok fortsatt å bruke innstikksbøker med delte sider, men synes det er en god ide å bruke udelte til miniark og større enheter.
Posthornet
Posts: 416
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Innstikksbøker med delte eller udelte ark?

Post by Posthornet »

Jeg fattet interesse for Nordfrim og har etter siste innlegg fått en mengde tilbud på store innstiksbøker ifra dem. Merkelig nok ingen av ønskede kvalitet. 64 hvite delte sider og pergamynlommer. Nordfrim har denne type,men til sin litt stive listeppris. Tidligere har jeg kjøpt engros fra Tyskland. Schaubeck 64 hvite delte sider med 10 pergamynstriper pr side, men nå er også disse tatt av programmet.
Post Reply

Return to “Frimerker”