Identifisering

Filateli
Post Reply
Rita
Posts: 51
Joined: 27 Feb 2014 04:09

Identifisering

Post by Rita »

Kan noen hjelpe å identifisere disse merkene? Jeg har lett og lett, men finner ikke ut av det. Takk og takk . .. ..
DSC_2623.JPG
DSC_2623.JPG (765.94 KiB) Viewed 1131 times
DSC_2624.JPG
DSC_2624.JPG (735.24 KiB) Viewed 1131 times
User avatar
Skarsvaag
Posts: 108
Joined: 11 Jun 2012 10:47

Re: Identifisering

Post by Skarsvaag »

Merkene overstemplet med "Republica" stammer vel ifra den portugisiske kolonien Macao (Macau på portugisisk) i Kina. Utgitt 1911. Noen av dem står det jo Macau på også.

Merket stemplet Brünn henspeiler på den tsjekkiske byen som i dag kalles Brno. Om dette merket er ifra keiserrikets dager vet jeg ikke.

På det nederste bildet stammer nok merkene i neste nederste linje ifra det tidligere Jugoslavia eller eventuelt det tidligere kongeriket Serbia. Det ene merket er stemplet Visegrad som er en by i dagens Bosnia (eller Republika Serpska som serberne kaller denne delen av landet).

Alt dette er for øvrig funnet ut ved å google det som står på merkene, verre er det ikke (muligens med de med arabisk/kinesisk skrift).
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Identifisering

Post by Posthornet »

Merke nr. 3 med overtrykk Palestine er fra Britiske mandatsperioden i Palestina 1918 - 1948. Det ble utgitt ca 111 frimerker i perioden. Interessant område som jeg samler på. 111 merker som sagt, men et hav av varianter og fargenyanser. Katalogen som jeg bruker omfatter ca 100 A4 sider bare av frimerkene. Hefter og helsaker kommer i tillegg.
Post Reply

Return to “Frimerker”