Norsk samling, verdi?

Filateli
Post Reply
monosokk
Posts: 2
Joined: 28 Apr 2014 21:16

Norsk samling, verdi?

Post by monosokk »

Hei

Anser denne samlingen som kilovare, men ønsker å få den vurdert før den evt kastes eller gis til poden hvis interesse. Setter stor pris på innspill. Bildene ligger samlet i en .pdf (store bilder, zoom ut pdf).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/8436231/samling.pdf
Posthornet
Posts: 416
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Norsk samling, verdi?

Post by Posthornet »

Jeg har gått kvikt gjennom samlingen i håp om å finne noen små gullkorn, men jeg ser ingen større sjeldenheter. Det finnes et og annet til et par tre kroner stykk. Det som jeg håpet å finne og som kunne trekke verdien opp frimerker med sentrale stempler, noe som har skutt i været de siste år. Jeg ser ingen større verdier og vil litt snilt vurdere de hele til et par tre hundre kroner. Dette gjeller ikke katalognotering, men det som en privat samler muligens er villig å betale.

Nok en gang dette være sagt etter å raskt ha gått gjennom samlingen
monosokk
Posts: 2
Joined: 28 Apr 2014 21:16

Re: Norsk samling, verdi?

Post by monosokk »

Posthornet wrote:Jeg har gått kvikt gjennom samlingen i håp om å finne noen små gullkorn, men jeg ser ingen større sjeldenheter. Det finnes et og annet til et par tre kroner stykk. Det som jeg håpet å finne og som kunne trekke verdien opp frimerker med sentrale stempler, noe som har skutt i været de siste år. Jeg ser ingen større verdier og vil litt snilt vurdere de hele til et par tre hundre kroner. Dette gjeller ikke katalognotering, men det som en privat samler muligens er villig å betale.

Nok en gang dette være sagt etter å raskt ha gått gjennom samlingen
Mange takk! Det var som forventet, men greit å få en vurdering før de evt går til poden.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Norsk samling, verdi?

Post by tho »

Fint for nybegynner. Skal det selges, så bør dette selges som et lot (hele samlingen
under ett). Jeg ser noen selger enkeltmerker på QXL. Det blir jo da 5 kr i
hammslagsgebyr pr. frimerke å betale for kjøper.

Så frimerkespekulantene går kanskje trangere tider i møte? :shock:

Det som gjelder er visstnok storauksjon.
Post Reply

Return to “Frimerker”