trenger hjelp.

Filateli
Post Reply
jokern
Posts: 3
Joined: 27 Dec 2014 23:30

trenger hjelp.

Post by jokern »

hallo.lurte på om noen kan hjelpe meg.har et verdensalbum jeg skal selge.har blitt budt 500,men kansje det er mere verdt enn det.sender et par bilder av noen av sidene.håper på svar fra noen av dere.på forhånd takk.er kansje litt dårlige bilder
Attachments
IMAG0064.jpg
IMAG0064.jpg (88.68 KiB) Viewed 996 times
IMAG0063.jpg
IMAG0063.jpg (106.37 KiB) Viewed 996 times
IMAG0062.jpg
IMAG0062.jpg (50.37 KiB) Viewed 996 times
IMAG0061.jpg
IMAG0061.jpg (53.33 KiB) Viewed 996 times
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: trenger hjelp.

Post by hertervig »

Tja. Ut fra bildene kan det være mer verdt enn 500,-, men det må ikke være det. Litt avhengig av flere ting, ikke minst kvaliteten på merkene. Vedkommende som har satt dem inn har ikke vært nøye på plasseringen og da kommer fort tanken at det ikke har vært så viktig med taggene heller. Bildene er litt for uklare til å fastslå akkurat det.

Det finnes en side på nettet som heter StampWorld som du kan skattejakte i. Du trenger å vite at mange av disse gamle merkene hadde lang produksjonstid, og at de kunne finne på å endre tagging, vannmerke og merkebilde underveis slik at det kan finnes flere (mange) typer av enkelte merker. Det betyr at selv om du finner et merke i katalogen som er likt det du har (og som er verdt en liten formue) så kan det være laget senere typer som ved første øyekast virker å være helt like, men som er verdt en brøkdel av det første merket. Og i og for seg omvendt, men det er mye sjeldnere.

Lykke til!
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: trenger hjelp.

Post by ramazotti »

Jeg hadde ikke solgt denne samlinga for 500.-
Om du klarer å produsere litt bedre bilder kan du få litt hjelp på veien.

Det ser ut til å være endel pent stemplede merker, og om tagging er o.k. skall det veldig lite til om
bare en brøkdel av merkene ikke skulle dekke budet du har fått.
jokern
Posts: 3
Joined: 27 Dec 2014 23:30

Re: trenger hjelp.

Post by jokern »

Tusen takk for all hjelp.det setter jeg stor pris på
Post Reply

Return to “Frimerker”