Frimerker

Filateli
Post Reply
Christina I
Posts: 3
Joined: 18 Aug 2015 23:26

Frimerker

Post by Christina I »

Hei, har funnet en gammel samlerbok fra Samlerhuset som har tilhørt min bestefar. Denne samlingen inneholder amerikanske frimerker. (Jeg har også en samling med norske frimerker i lignende bok). Jeg er veldig interessert i om dette har verdi. :)
Christina I
Posts: 3
Joined: 18 Aug 2015 23:26

Re: Frimerker

Post by Christina I »

Her er noen bilder.
Attachments
FullSizeRender(1).jpg
FullSizeRender(1).jpg (30.55 KiB) Viewed 982 times
FullSizeRender(2).jpg
FullSizeRender(2).jpg (32.83 KiB) Viewed 982 times
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg (26.22 KiB) Viewed 982 times
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: Frimerker

Post by Olav K »

Nå er det lenge siden jeg var aktiv i frimerkemarkedet så jeg skal avstår fra noen konkret verdivurdering ( som uansett ville være vanskelig uten bedre bilder av hvert frimerke). Men generelt kan jeg si to ting: vanlige frimerker har falt meget i verdi, etterspørselen er liten. Samlerhuset er kjent for å sette sammen ordinære produkter, gi dem en flott innpakning og selge det til priser hinsides ordinær markedsverdi. Google "Samlerhuset- omtale" eller søk "Samlerhuset" i søkefunksjonen her på forumet, så vil du se hva jeg mener.
Mitt beste råd er at du tar kontakt med Skanfil, som fortsatt omsetter frimerker og be om deres vurdering.De er antakelig vel kjent med Samlerhusets sett og kan si deg om det er noen vits å sette på auksjon.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Frimerker

Post by Arve »

Katalogprisen finner du her : http://www.stampworld.com/en/. Bare husk på at dette er prisen du må betale hos en frimerkehandler og ikke den prisen du kan regne med å selge for. Papirene fra Samlerhuset har ingen verdi.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Christina I
Posts: 3
Joined: 18 Aug 2015 23:26

Re: Frimerker

Post by Christina I »

Takk så mye for hjelp :)
Post Reply

Return to “Frimerker”