Missledende priser.

Filateli
Post Reply
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Missledende priser.

Post by Posthornet »

Jeg synes det er meget leit når veletablerte og velrenommerte handlere i frimerkebransjen angir katalognoteringer som ligger langt over den som de forskjellige kataloger gir utrykk for.

Et grovt eksempel er dette frimeke. som er notert i de to store skandinaviske kataloger til ca. 100.- Selgerne påstår en katalognotering på 500.- pr stk. Det de unnlater å si er at disse er etterstemplede og der derfor redusert til 100.- pr stk. De kr. 500.- er priset for frimerker stemplet i rett tid. I dette tilfellet er det flere tiår før den dato som disse er stemplet. Se stempel.
samler12.jpg
samler12.jpg (117.81 KiB) Viewed 881 times
anonsen lyder: AFA 500.- spar ca 250.- Nå ca 250.-. som allerede nevnt du betaler 250.- for et frimerke med katalognotering 100.-

Dette bare et grovt eksempel på alt det jeg har notert meg den siste tiden.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Missledende priser.

Post by tho »

Det finnes nok en del kriminelle innen bransjen.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Missledende priser.

Post by hertervig »

Er den ikke stemplet 30 9 18 da? Det er i så fall 6 år etter utgivelsesdato, men det var jo ikke så mange frimerkeutgivelser den gang som nå så kurseringstiden var vel noe lengre. Eller er jeg helt på jordet?
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Missledende priser.

Post by Posthornet »

Det var da meget gode nyheter visst de er stemplet 1918. Jeg drog en rask mening og kom fram til 1978. Dog ser jo stempelet ut av gammel årgang. Undersøker dette nærmere under lupen. Bakgrunnen for at jeg tok dette merket opp var at jeg har et mulig kjøp av flere av disse til ekstra lav pris.
Post Reply

Return to “Frimerker”