Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Filateli
Post Reply
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Post by Chang »

Jeg har ett spørsmål? I sammenligning med den som selges på skanfil og den som selges på Posten. Den som selges på posten er rimeligere og litt finere. Men er det samme perm størrelse? jeg ser at det er Leuchtturms perm, men kan man bruke de samme arkene? Dette er den som selges på Posten. https://eordre.posten.no/OA_HTML/ibeCCt ... tion=11363
Og den som selges på skanfil er denne. https://www.skanfil.no/ArtDetail?n=100048
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Post by Arve »

Arkene er de samme, Leuchturm SF begge to.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Re: Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Post by Chang »

Takk for svar. Men hvilken er å anbefale og hvorfor? For min del så er de fra Posten finere med det norske flaget på siden. Og ikke minst så er de rimeligere.
Posthornet
Posts: 408
Joined: 28 Feb 2013 08:53
Location: Sverige

Re: Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Post by Posthornet »

Som nevnt arkene er like på både de som selges hos Posten og Skanfil. Så er også mekanismen. Samme type ark kan brukes på begge permene.

Egentlig er det "Skanfils" som er den opprinnelige permen som har vært å markedet i 50+ år. Permen med det såkalte klassiske design (Postens) er av langt nyere type. Det er altså bare kosmetiske forskjeller og ingen kvalitetsforskjell antar jeg. Jeg har desverre ikke permen den nye klassiske design, men har flere av den eldre type.

Altså kvalitetsmessig holder de begge samme høye mål (tror jeg). Det er vel personlig smak som burde avgjøre hvilken man velger.
Chang
Posts: 21
Joined: 29 May 2012 10:15

Re: Luksus Leuchtturms Norgesalbum

Post by Chang »

Takk for ett godt svar. Da vet jeg hva jeg skal gå for. :D :D :wink:
Post Reply

Return to “Frimerker”