Ja, de peeeenga!

Filateli
Post Reply
ma-vil
Posts: 1
Joined: 04 Sep 2009 08:22

Ja, de peeeenga!

Post by ma-vil »

Hei,

Som så mange andre, har jeg snublet over en liten og gammel frimerkesamling. Og gjett hva? Joda, jeg lurer selvsagt på om det er noe av verdi her. Det er noen jeg er litt nysgjerrig på. Et ustemplet fra tyskland i perfekt stand, pålydende 1000 mark. Det står ikke noe årstall på det. Så er det et trekantet et, med flotte farger og en stor fugl på. Det er ustemplet og i fin stand og har påtrykket: Republique islamique de Mauritanie. Så var det et ustemplet og fint et fra Sveits, påført skriften Zürich airport 1953 pålydende 40 Helvetia. Ellers så er det også noen ustemplede og fine fra Paraguay og Afghanistan samt noen 1,5,7 og 10- øres fra Norge. Men disse er stemplet.

Noen som vet noe eller som kjenner noen som kjenner noen som gjør det?

Tusen takk for hjelpen. På forhånd altså. :D
loftrusk
Posts: 111
Joined: 25 Jul 2009 10:27

Re: Ja, de peeeenga!

Post by loftrusk »

Det hjelper ofte å ta bilde av slike ting;)
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Ja, de peeeenga!

Post by vivavegas »

Slike gamle samlinger er i 99,999% av gangene lite/ingenting verdt. Man kan få banankasser med slike samlinger til ihvertfall under 1000-lappen og kanskje enda lavere i pris.

Skulle du ha tid og interesse for det så ta med samlingen på biblioteket og bla mellom katalogene, men det er nok svært lite sannsynlig at det dukker opp noe interessant.
Post Reply

Return to “Frimerker”