UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Filateli
norway5
Posts: 249
Joined: 30 Aug 2009 10:38

UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by norway5 »

Russland nr 1
hittil ukjent merke som ikke finnes i noen katalog,og har allerede i dag blitt omtalt som en sensasjon.

den heldige eier er kona mi :D
http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/885603


takk myge og skanfil
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Espen »

What?
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by holofire »

står superb copy.. er denne ekte mener du? i tilfelle synes jeg synd på innlevereren...
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Kjetil Kvist »

Frimerkesamlere pleier å kalle frimerkene sine "copy" når de snakker engelsk, for eksempel: "I have very nice copy of this stamp." Det betyr ikke at det er en forfalskning eller en kopi.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Arve »

copy=eksemplar
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5287
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Kjetil Kvist »

Jupp, Arve, omtrent som når numismatikere kaller sine mynter specimen: "A very nice specimen from this issue." På frimerkespråket ville det fått en helt annen betydning og ført til misforståelser.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by holofire »

:lol: ooopps, ja frimerker har jeg svært lite kunnskap om merket jeg..
norway5
Posts: 249
Joined: 30 Aug 2009 10:38

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by norway5 »

sorry forum , det spiller ingen rolle hva det blir omtalt som.frimerket er ekte og det er unikt basta bom , det kommmer til ¨komme i filatelinyheter både i norge og russland.
Det er aldri smart og legge ut gode kjøp her på forumet pga janteloven som råder her,men dette er så spesiellt at det må omtales.
kjøp nr 2 i dag er en variant som også ingen har sett
http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/882572
tilsvarende mlh var solgt på cherrystone klipt og kutta, denne er original mnh også unik.
i tillegg så solgte scanfil i dag kanskje den mest verdifulle samlingen av kinesiske frimeker som har vært solgt på lang tid .
jeg fikk forespørsel fra en kineser om å kjøpe opp dette,men pga problemene med mynter sa jeg nei.

dette var dagens reklame for skanfil,og vel fortjent
helt utrolig at dere klarer å fange opp alt dette

mvh
julia og geir
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Myge »

Hei Julia og Geir. Kjempekjekt at dere fikk dette. De kinesiske gikk også veldig bra. Det ble en superb auksjon, mange fornøyde kjøpere, og svært mange fornøyde selgere.

Dere får holde meg oppdatert på det russiske frimerke med prefrimstempel, vi hadde en artig samtale om det i dag. Ellers synes jeg det var artig å møte så mange fra samlerforum ellers på auksjonen. Jeg har en avtale med Kjetil fortsatt, om du er i byen i morgen, så får vi ta det da, jeg har hatt litt for mye å henge fingrene i de siste døgnene, men nå ser det ut til at jeg i alle fall får tid til en kaffe og en kake.

Har vært en kjekk helg i Oslo, men har ikke hatt tid til så mye ellers. Har hatt et par veldig kjekke samtaler med folk ellers også, og gleder meg allerede til oktober, da får jeg håpe jeg får litt mer tid, så jeg kan besøke flere av dere. Dere vet hvem dere er.

Nå må jeg sove, skal pakke ned over 8000 objekter i morgen.

God natt!

Eirik
User avatar
holofire
Posts: 828
Joined: 07 Nov 2008 15:17
Location: Larvik
Contact:

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by holofire »

norway5 wrote:sorry forum , det spiller ingen rolle hva det blir omtalt som.frimerket er ekte og det er unikt basta bom , det kommmer til ¨komme i filatelinyheter både i norge og russland.
Det er aldri smart og legge ut gode kjøp her på forumet pga janteloven som råder her,men dette er så spesiellt at det må omtales.
kjøp nr 2 i dag er en variant som også ingen har sett
http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/882572
tilsvarende mlh var solgt på cherrystone klipt og kutta, denne er original mnh også unik.
i tillegg så solgte scanfil i dag kanskje den mest verdifulle samlingen av kinesiske frimeker som har vært solgt på lang tid .
jeg fikk forespørsel fra en kineser om å kjøpe opp dette,men pga problemene med mynter sa jeg nei.

dette var dagens reklame for skanfil,og vel fortjent
helt utrolig at dere klarer å fange opp alt dette

mvh
julia og geir

Da er det bare å si gratulere så mye. Moro med gode kjøp, de blir bare skjeldnere og skjeldnere.
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by MarkusLømo »

Gratulerer! Å eie et unikt merke må være kjempeartig. Enhver samlers drøm.
User avatar
Stein Knutsen
Posts: 791
Joined: 27 Jan 2010 10:28
Location: Høvåg

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Stein Knutsen »

Føyer meg inn i rekken av gratulanter
Jeg regner med det dreier seg om en variant av noe slag?
Selve merket som vel er fra 1857(ikke 1858) og er vel ikke å
regne som sjeldent slik jeg forstår
Et par linker som muligens er av interesse
http://www.cherrystoneauctions.com/blog ... ink&id=187
http://www.cherrystoneauctions.com/_auc ... ion=200606
Hobby numismatiker på evig jakt etter ny kunnskap og viten
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by bengt »

norway5 wrote:Russland nr 1
hittil ukjent merke som ikke finnes i noen katalog,og har allerede i dag blitt omtalt som en sensasjon.
Gratulerer. Det lønner seg å følge med - hva tror du hadde skjedd hvis en på dette forumet (eller kanskje et større frimerke forum) hadde skrevet i en post at et _unikt_ frimerke på Skanfil _skulle_ bli solgt :-)
Postmannen Patrick
Posts: 39
Joined: 10 Nov 2008 21:48

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by Postmannen Patrick »

Hadde vært interresant å få opplyst hva som gjør merket UNIKT ! Er det stemplet ??... i så fall er vel stemplet som er unikt på Russland nr 1 og ikke merket som sådan, eller er merket heftet ved en eller annen variant som ved raskt oppslag ikke omtales i de verdenskataloger jeg har. Jeg stoler på fruens ekspertide på Russland og føyer meg inn i gratulantenes rekker !
norway5
Posts: 249
Joined: 30 Aug 2009 10:38

Re: UNIKT frimerke solgt hos skanfil i dag

Post by norway5 »

stemplet på frimerket er meget sjelden, dette er et prefilateli stempel som man begynte med i 1827,dette i seg selv er meget sjeldendt på frimerker.
Det andre her som ikke er registrert eller kjent i litteratuen ,er den hvite flekken til venstre inne i ovalen,som ikke er slitasje,men originalt,at det da dukker opp en ny ukjent feil i tillegg til dette stemplet gjør dette merket til en godbit.
Post Reply

Return to “Frimerker”