Min barndoms frimerkesamling.

Filateli
Post Reply
Wolfiac
Posts: 39
Joined: 10 Aug 2009 13:12

Min barndoms frimerkesamling.

Post by Wolfiac »

Fant nettopp igjen min barndoms lille frimerkesamling og tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere. Det er vel snakk om øminimale verdier dersom jeg har forstått frimerkeverdenen riktig :)

Men om noen spotter noe av verdi hadde jeg vært glad for tilbakemelding, selv om det nok er ganske så usannsunlig.. :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Wolfiac
Posts: 39
Joined: 10 Aug 2009 13:12

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by Wolfiac »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by vivavegas »

Det blir med jevne mellomrom postet bilder fra frimerkesamlinger. Stort sett veldig ordinære ting, men denne er hakket over det aller aller mest ordinære.

Innimellom er det endel fine stemplere også, selv om jeg ser at det er endel av merkene som har feil.

Beste tipset er vel å ta en tur på biblioteket og å låne en katalog.
Har ikke studer så nøye, men det er nok neppe snakk om mer enn ett par hundrelapper i beste fall.
Wolfiac
Posts: 39
Joined: 10 Aug 2009 13:12

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by Wolfiac »

Takk for svar, var vel omtrent det jeg trodde, har vel en eldre frimerkekatalog eller to liggende, men de er kanskje utdaterte?

Uansett ikke de store verdiene, så da er det like greit å beholde den tenker jeg.. :)
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by ramazotti »

Først en ting : Handlerkatalogen kan du kaste i søpla !

Noen objekter selger fortsatt,og det er gode stempler fra hjemsted.
Rettvendt merke,frilfri tagging osv.osv.
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by PCL »

Wolfiac wrote:Fant nettopp igjen min barndoms lille frimerkesamling og tenkte jeg skulle dele noen bilder med dere. Det er vel snakk om øminimale verdier dersom jeg har forstått frimerkeverdenen riktig :)
Du verden for en barndom du har hatt da. :-) Sirlig orden, samvittighetsfullt sortert og plassert i ryddige album uten masse lim og tape. Her må det ligge mange timer bak, og det virker som du må ha hatt stor iver og glede av frimerkesamlingen din i oppveksten.

Istedenfor å selge den for noen hundre- eller tusenlapper, så ta heller opp igjen hobbyen din da vel. Den vil gi deg masse glede, langt utover penger og salgsverdier. Og mye bedre enn "Frustrerte Fruer" og "Paradise Hotell".
Wolfiac
Posts: 39
Joined: 10 Aug 2009 13:12

Re: Min barndoms frimerkesamling.

Post by Wolfiac »

Hehehe, joda, frimerker skal stå pent satt opp i album. Det lærte min bestefar meg da jeg var liten. Han hadde etter sigende en av de største og mest komplette samlingene av både norske frimerker og det samme med norske mynter i landet, så det var ingen vei utenom å stille de merkene man hadde så pent man bare kunne.. :)

Men når det kommer til frimerkesamling så er det nok litt for sent for meg tror jeg. Har altfor mange samlemanier allerede hvor tegneserier nok er den største.. Om jeg skulle begynne å gå til innkjøp av frimerker i tillegg, så tror jeg madammen hadde flydd i taket... :)
Post Reply

Return to “Frimerker”