Quisling

Filateli
Post Reply
ketilbo
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2011 22:10

Quisling

Post by ketilbo »

God kveld, jeg lider av samlemani (prøver å holde den i sjakk da) og har ikke greie på frimerker (heller) men har altså kommet over 4 eksemplarer av Quisling merker, jeg har levd en stund , og har ikke sett dem før, betalte 100.- for dem og lurer på om jeg ble "rundlurt"
Spiller jo egentlig ikke så stor rolle, da det er sånne "rariteter" jeg samler på :)
Tar gjærne mot tips til salgsteder hvor man ikke blir svindlet hvær gang i alle fall. Takker for svar.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Quisling

Post by svessien »

Ustemplet er de ikke det helt store. De var ikke en hit blant befolkningen, av en eller annen grunn.

Stemplet før frigjøringen i 1945 er de langt bedre. Stempel etter 1945 vurderes som "leilighetsstemplet" og dermed enda mindre interessante enn ustemplede merker.

Merkene representerer en signifikant del av norsk historie, og 100 spenn er jo ikke all verden nå til dags. Var merkene ustemplet (postfriske) var det likevel litt i overkant.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Quisling

Post by ramazotti »

Du kan godt få kjøpe 4 Quisling-merker av meg for en 100-lapp !
Jeg må få legge til at jeg ikke samler frimerker, men at jeg har noen,likevel.

Velkommen til forumet !
ketilbo
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2011 22:10

Re: Quisling

Post by ketilbo »

ramazotti wrote:Du kan godt få kjøpe 4 Quisling-merker av meg for en 100-lapp !
Jeg må få legge til at jeg ikke samler frimerker, men at jeg har noen,likevel.

Velkommen til forumet !
Takk både for tilbud og hilsen. Jeg greier meg med de (stemplede) jeg har nå. Men jeg er alltid interesert i gamle frimerker poststemplet Namsos.
Så kom gjærne med tilbud :)
Post Reply

Return to “Frimerker”