En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Filateli
Post Reply
Frimerkemannen
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2012 21:48

En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Post by Frimerkemannen »

Hei,

For en god stund siden fikk jeg en haug med førstedagsbrev, Norske.

De er datert fra 1974`ish og frem til noe og 80. Det er kanskje bortimot 100 stykker.

Jeg vet at det er en fordel med opplastede bilder og slikt naturligvis. Men jeg vil i første omgang avdekke om dette "kan" ha noen verdi før jeg starter en bildejobb her :) De følger datoer hele veien så det virker som en type samling/ utsendelse. Kun Norske.

Setter pris på tilbakemeldinger.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Post by Arve »

Hei og velkommen til forumet. Du kan trygt vente med å si opp jobben. :wink: Dette er for nytt til å ha noen særlig verdi, kanskje 100 kroner tilsammen på en god dag på QXL. Det er forøvrig stedet å sjekke hva slike går for og å selge dem hvis det er det du vil.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Frimerkemannen
Posts: 2
Joined: 03 Jan 2012 21:48

Re: En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Post by Frimerkemannen »

Oi 100 totalt for hele greia =)

Det var ikke store summon. Regnet ikke med jackpot, men trodde slike hadde mer verdi enn en 100 lapp :)

Takk for raskt svar og takk for velkomsten
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Post by jornkris »

Jeg synes 100 høres litt mye ut.
Jeg solgte noen slike for noen år siden, la de ut tilsalgs enkeltvis på auksjon med utrop på en krone.
Fikk kun solgt et eneste et, det fikk jeg en krone for, resten var det ikke engang noen som gadd å by en krone for.
Ti kroner i frakt kom i tillegg som ekstra utgift for kjøperen, kanskje det var det som skremte dem.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: En rekke førstedagsbrev -noen verdi?

Post by vivavegas »

Dette er jo ett område hvor den ene selgeren kan få 10 stk. for ett enkeltbrev og kanskje neste selger ikke får en femti-lapp for 100 stk.

Men selvsagt, dette er tungsolgte ting og har man ikke veldig god tid så er det jo bare å legge de ut samlet og håpe at man i det hele tatt for noe for det.

Forøvrig er jo Samlerhuset mye omtalt her på forumet, men PFT bør også nevnes. Det er jo svært mange produkter de har som har begrenset annenhåndverdi. Sier ikke at PFT gjør noe feil, men er noe folk bør få med seg. Dvs. advarer man mot Samlerhuset så bør man også advare mot PFT.
Post Reply

Return to “Frimerker”