Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Filateli
Post Reply
9000kaptenen
Posts: 6
Joined: 21 Feb 2012 15:16

Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by 9000kaptenen »

Hei!

Har arvet STORE mengder frimerker, og pga arveoppgjør trenger jeg en takst på dem!

Noen som vet hvor jeg kan få dette??

Setter stor pris på svar! :)
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by rega65 »

Hei hvor i landet bor du? Tror jeg ville kontaktet skanfil,de har flere auksjoner i året og er de beste på frimerker... :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
9000kaptenen
Posts: 6
Joined: 21 Feb 2012 15:16

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by 9000kaptenen »

Bor i Kragerø! Skanfil er sikkert greie de, men da tror jeg at jeg må bringe alt av merker til dem. Det er litt tungvint da det er snakk om veldig store mengder! Hadde håpet å kunne få noen hit for å vurdere dem. Har hørt med Kjell Germeten og han kunne komme, men ikke på flere mnd ennå.

Men uansett takk for svar! :)
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by kråketoppen »

Skanfil tar saken! De har ofte besøk i div.norske byer og tar sikkert turen innom deg, eller send hele samlingen til påseende hos Skanfil og be dem betale porto. :)
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by kråketoppen »

[quote="kråketoppen"]Skanfil tar saken! De har ofte besøk i div.norske byer og tar sikkert turen innom deg, eller send hele samlingen til påseende hos Skanfil og be dem betale porto, det er ikke mer enn rett og rimelig. :D
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by Arve »

"Store mengder" er litt upresist, kom med en beskrivelse av hva du har og evt. noen bilder så får du råd her om det er noe vits å bruke penger på å taksere dette.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
9000kaptenen
Posts: 6
Joined: 21 Feb 2012 15:16

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by 9000kaptenen »

Takk for svar! :)

Arve: "Store mengder" vil jeg tippe er 350-400 album med tykt og tynt. Alt fra tykke album til tynnere innstiktsbøker. Med samlinger satt inn i fine album til masse dubletter fra nesten hele Europa (- noen få land). Aner ikke hvor mange merker det er, men 10 000 er det garantert! Antagelig litt mer også.. Litt vanskelig å få tatt bilder av det...

Men har snakket med en filatelistklubb nå og får hjelp derfra i første omgang. :)
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Takst av frimerkesamling!! Kan noen hjelpe?

Post by Arve »

Mer enn 300 album er definitivt mye, det er mer enn du kan få hjelp til her ved å legge ut noen bilder. Du trenger helt klart proffesjonell assistanse. (Og dette er ikke ironisk ment.)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Frimerker”