Kinakopier på Tradera?

Bilder og informasjon om forfalskninger
Post Reply
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Kinakopier på Tradera?

Post by losset »

Da ser det dessverre ut til at det er kommet en ny "Kinamann" på Tradera.com

http://www.tradera.com/finding.mvc/item ... nr=2728935
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Kinakopier på Tradera?

Post by leif009 »

Sendte mail til han å spurte hvor han hadde fått de fra og fekk til svar at de var med i en lot han hadde kjøpt hos skanfil.no så han trodde ikke de var kopier..
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kinakopier på Tradera?

Post by Myge »

Vel, de er jo falsk. Jeg kjenner dem ikke igjen fra våre auksjoner, men hvis det har ligget blandt usortert kilovare i selvpakkede ruller er det vanskelig å si om de kan ha vært i noe slikt. Disse blir normalt sett plukket ut, og lagt i falskboksen min, eller innrisset med falsk og kastet.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kinakopier på Tradera?

Post by Myge »

Det jeg som kjøper ville reagert på først, var jo at han har brukt samme bilde på alle myntene. Kjenner forøvrig til mange selgere som i kinaperioden for noen år siden, solgte mynter som var avbildet av ekte mynter på qxl, men som sendte ut kinakopier til kunder. Det er dårlig gjort.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kinakopier på Tradera?

Post by Myge »

Har nå sjekket kjøp en god stund bakover, kan ikke finne noen myntlotter som skal være kjøpt fra oss siden 2011, så det høres rart ut. Hvis det da ikke har sneket seg med noen mynter i noe frimerkekasser fra et dødsbo, men det synes jeg høres nesten enda rarere ut.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Kinakopier på Tradera?

Post by Myge »

Pratet med selger nå. Disse lå inne blandt noe rot fra et dødsbo som så slik ut : http://www.skanfil.no/LotDetail.aspx?l=LOT/1147350 med beskjed fra innleverer at dette kun var frimerker og en tom lommebok pluss en slitt liten salmebok. Det blir da sjekket kjapt at det inneholder frimerker nok til å settes opp. I dette tilfellet var det helt på grensen, men det endte opp til 425,-

Myntene skulle han trekke, og enten kaste etter å ha ripet inn falsk på disse, eller beholde selv til å kunne sammenligne senere. Ettersom han var uten internett frem til søndag, ville de ligge på Tradera frem til da. Så da ser det ut til å ende godt denne gang også.
Post Reply

Return to “Forfalskninger”