Mistanke om falske sedler på Skanfil

Bilder og informasjon om forfalskninger
Post Reply
KennyBall
Posts: 6
Joined: 06 Sep 2019 21:24

Mistanke om falske sedler på Skanfil

Post by KennyBall »

Heisann,

Jeg har ikke vært mer enn noen uker innenfor Mynt og seddel samler emnet.
Jeg setter meg noen "start" områder å samle på og jeg har satt meg mål å samle valuta fra ww1 og ww2. bla okkupasjons valuta fra land rundt om i verden.
Jeg stusser litt over disse sedlene som nå er på auksjon på Skanfil på den måten at det står "allied War Currency" på enkelte sedler, og jeg har prøvd å google meg litt på disse sedlene men finner helt andre typer sedler ute for salg enn dette.
Som nystartet samler må jeg si at jeg ikke hadde snøring på hvor ekstremt mye falskt som florerer ute, det er nesten nok til at jeg slutter før jeg har kommet ordentlig i gang. Jeg har kjøpt meg de nyeste utgavene av Norges mynter og Norges sedler slik at jeg iallefall bremser over betalingen jeg har gjort de få ukene jeg har samlet, etter jeg fikk meg disse bøkene regnet jeg over at jeg har betalt nesten 5000kr i overpris på alt jeg hittil har kjøpt på mynter som bla hadde hatt enorme verdier om bare de ikke hadde vært pusset og polerte. kjipt en må brenne seg litt for å lære på den harde måten.

Derfor stiller jeg meg nå litt mer skeptisk over disse sedlene som nå ligger til auksjon på Skanfil, og ønsker innspill om dette er noe Ris-valuta jeg evnt kommer til å brenne meg på?(igjen)

https://www.skanfil.no/LotDetail?l=LOT/2083469

På forhånd takk for innspill :)
User avatar
bingo
Posts: 177
Joined: 28 Oct 2008 15:46

Re: Mistanke om falske sedler på Skanfil

Post by bingo »

Disse er ekte
KennyBall
Posts: 6
Joined: 06 Sep 2019 21:24

Re: Mistanke om falske sedler på Skanfil

Post by KennyBall »

Det er bra. :) Takker for svar, jeg fikk også svar fra Skanfil om at de er det :) så da kan jeg iallefall ta det med ro at ikke jeg går på en ny smell om jeg skulle få tilslaget der ;)
Post Reply

Return to “Forfalskninger”