Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Bilder og informasjon om forfalskninger
Post Reply
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by trygghandel »

Hei.
Jeg ønsker et opprop ovenfor blant annet qxl.no. Etter min mening bør de gjøre det forbudt å selge kina kopier på qxl.no.
Dersom vi alle stiller dette kravet, og nekter å selge mer på qxl.no før de gjør det ulovlig å selge kina kopier, trur jeg at qxl.no vil følge vårt råd. Mynt salg virker veldig stort på qxl.no, og jeg tipper mange av oss er hardt inne der.
Dersom vi i samlermiljøet ikke stiller krav og leverer dette kravet til qxl.no vil det florere med slike kopier innen kort tid. Så lenge noen vil kjøpe dem, og qxl.no lar disse selges, vil disse produseres og ødelegge for det flotte samlermiljøet, og ødelegge for rekruteringen.

Folkens, tenk langsiktig! ikke kjøp, selg eller støtt opp om Copi produkter.

Jeg foreslår at noen tar iniativet til en underskriftkampanje hvor vi krever at de som forsøker å selge kina kopier som ekte blir utestengt i fra qxl.no. ( Dersom det er bevist).

I alle fall bør det opprettes et eget område for salg av kina mynter, og bevistgjøring om at det er ulovlig å selge disse som ekte ?
Last edited by trygghandel on 05 Dec 2009 13:17, edited 2 times in total.
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by Spicyspecie »

Enig i det du skriver, men jeg tror det blir vanskelig å stoppe! Som nevnt i tidligere tråder finnes det kopier som er ment til å fylle hull og som er reprodusert i forbindelse med div markeringer.

Kravet til QXL bør ihvertfall være å opprette en egen underkategori for kopier. Som også nevnt vil jeg påstå at det er en forfalskning om det ikke står kopi på mynten. Disse burde vært fjernet helt!
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by trygghandel »

Det er jeg helt enig i. Enig i at det selvsagt er mye bedre at det står copi på dem, men det må finnes en måte å stoppe dette på.
Jeg vurderer å selge ut min samling på grunn av dette, synest det er trist. Tenk dere de mange unge som har en drøm om å samle, men som er livredd for å bli lurt ved at de kjøper en falsk mynt som ikke er verdt noe. Dette ødelegger for miljøet, altså for oss alle her inne :(
User avatar
Torashe
Posts: 1339
Joined: 22 Mar 2009 14:56

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by Torashe »

Tror neppe qxl vil forby salg av mynter som er MERKET kopi/copy/replica/restrike eller hva det må hete,hvem taper på at "stor" selgere boikotter qxl??? neppe qxl vil jeg tro. Jeg ser heller ingen grunn for en slik tom trussel skal kunne bli til noe,om så et par skulle trekke salget sitt fra qxl så vil det utgjør så lite. Så lenge det er fult lovlig ser jeg heller ingen grunn bry seg om det,så sant myntene er merket. Selges kina kopier eller kopier produsert i andre land og som selges umerket,eller som ekte for bevisst lure folk blir det noe helt annet.
User avatar
signum
Posts: 525
Joined: 21 May 2009 11:27

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by signum »

Kan du presisere nærmer hva du mener med:” Jeg ønsker et opprop og et krav ovenfor blant annet qxl.no. Etter min mening bør de gjøre det forbudt å selge forfalskninger av mynter + kina kopier på qxl.no.” Seriøst, har du noen tanker om hvem hos QXL som skal kunne vurdere hva som er falske mynter.
Forstår at du irriterer deg over dustene som selger kina-kopier. Men kopier, nypreg og forfalskede mynter bør du vite at har en langt eldre historie enn de siste års tilvekst.
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by trygghandel »

signum wrote:Kan du presisere nærmer hva du mener med:” Jeg ønsker et opprop og et krav ovenfor blant annet qxl.no. Etter min mening bør de gjøre det forbudt å selge forfalskninger av mynter + kina kopier på qxl.no.” Seriøst, har du noen tanker om hvem hos QXL som skal kunne vurdere hva som er falske mynter.
Forstår at du irriterer deg over dustene som selger kina-kopier. Men kopier, nypreg og forfalskede mynter bør du vite at har en langt eldre historie enn de siste års tilvekst.
Kina kopier :)
User avatar
signum
Posts: 525
Joined: 21 May 2009 11:27

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by signum »

Takk. Klart svar :D
User avatar
trygghandel
Posts: 1058
Joined: 08 Sep 2009 17:20
Location: Oslo

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by trygghandel »

signum wrote:Takk. Klart svar :D
:)

Jeg forandret litt på teksten og, så den :))

Jeg var bare så sint da jeg skrev teksten i ste.... Blir så oppgitt over alle kina kopier... Selv om jeg ser at det er ærlig at myntene er merket med copi...
85_23
Posts: 305
Joined: 24 Sep 2008 17:09

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by 85_23 »

QXL är nog bara en liten del av marknaden, dessa mynt kommer säljas på andra sätt, inte minst genom traditionell mellanhänders-försäljning.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by KrsMynthandel »

Har ingen sans for disse kopiene eller at noen i det hele tatt kjøper dem. Vi har katalogen til Kvist og den blir sikkert forbedret med tiden. Det er større sjanse for at jo flere som kjøper dem, jo flere blir lurt eller skuffet når fakta kommer på bordet. INGEN bør fyre opp under denne industrien ved å la disse kjeltringene få omsatt faenskapet! :evil:
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Underskriftkampanje mot SALG av forfalskede mynter!!!!!

Post by Medicoin »

Det er jo bra at vi har mange observante folk her på forumet i alle fall. regner med at disse evt sender mail til budgivere på falske objekter på qxl? (om man har handlet med dem før for ellers er det vel vanskelig å få tak i dem?). men det er jo vanskelig å fjerne disse objektene fra markedet.. :/
Post Reply

Return to “Forfalskninger”