Noen som kjenner denne stolen?

Post Reply
Tøflus
Posts: 4
Joined: 03 Nov 2011 02:53

Noen som kjenner denne stolen?

Post by Tøflus »

Stolen.jpg
Stolen.jpg (193.98 KiB) Viewed 2225 times
Har lett og lett på internett for å finne ut hvor denne stolen er laget, hvor gammel den er, og om den er verdt noe. Har 4 stk. av den. Er det noen som vet hvor man kan finne ut hvem som har produsert disse stolene?
Hadde vært kjempegøy om noen enten visste hva slags stoler dette er eller si meg hvor jeg kan lete.
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Noen som kjenner denne stolen?

Post by Arve »

Det ser ut som en vanlig norsk hyttestol laget på en lokal trevarefabrikk. Mønsteret ser ut so det er frest. Neppe eldre enn 50 år og uten særlig salgsverdi.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Noen som kjenner denne stolen?

Post by hertervig »

Kan vel kanskje trekke produksjonstidspunktet til ned på 50-tallet, men ellers er det nok dessverre som Arve skriver, den økonomiske verdien er heller liten. Men de er sikkert gode å sitte på, og stolene er fine de. Det er bare markedet som tenker anderledes.
Tøflus
Posts: 4
Joined: 03 Nov 2011 02:53

Re: Noen som kjenner denne stolen?

Post by Tøflus »

Takk for svar! Greit å vite at det ikke er noen spesielle stoler. Siden det ikke er noen verdi å snakke om i dem, kan de bare følge med hytta jeg skal selge. Ville bare være på den sikre siden så jeg ikke ga bort noe som kunne være verdifullt .... :wink:
TromsøTorstein
Posts: 28
Joined: 09 Jun 2015 04:09

Re: Noen som kjenner denne stolen?

Post by TromsøTorstein »

Hadde du spart på de, ville du glatt fått 500,- pr stol i dag. Bare som en obs for råd gitt når en trend er nede i en dal. Norske håndlagde ting vil vel alltid ha gode perioder som kommer og går, ganske sterkt marked idag virker det som.

Mvh TromsøTorstein
Post Reply

Return to “Bondeantikviteter”