12 pound (177 ounce) gold nugget found

Post Reply
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: 12 pound (177 ounce) gold nugget found

Post by Myge »

Hehe.

Jeg husker enda mitt første store gullfunn, på en strand utenfor Haugesund.

Skulle teste min nyeste detektor, en Fisher F-75, og for å slippe å reise for langt, dro jeg på nærmeste badestrand for å se om jeg fant småmynt/ølbokser/engangsgriller o.l.

Tok med meg en kompis som også liker å vandre rundt med pipekjepp, så vi bestemte oss for et forholdsvis stort område på stranden, hvor vi så for oss å finne mye skrap, men i alle fall få testet innstillingene på detektoren.

Til å begynne med fant vi noen kronestykker, en fiskehåv, svært mange slike åpnere på ølbokser, leverposteiboks, samt mye annet av lav verdi.

Plutselig fikk jeg et spennende signal, som kunne minne om et slikt signal man får om man tester å grave ned en 2 kr. Jeg grov forsiktig, og vi sto begge og så på når randen av en diger gullmynt viste seg! Jeg kjente hjertet stoppe opp et bittelite øyeblikk, før jeg tok hånden ned for å få opp mynten. Kompisen min knakk sammen, og lå i fosterstilling og lo da vi oppdaget at det var en sjokolademynt pakket inn i folie, formet som en gedigen Euromynt.
Aristokraten
Posts: 114
Joined: 30 Dec 2009 00:20

Re: 12 pound (177 ounce) gold nugget found

Post by Aristokraten »

Hehe :D Fikk opp adrenalinet det tenker jeg! Husker jeg gravde opp Eidsvoldmynten,10kr fra 1964. Mine første tanker som jaget gjennom hodet var Speciedaler. Var spennende i nøyaktig 2 sekunder. Mynten var også blitt brukt som anheng...

Gullfunnet var fantastisk,lurer på om det noengang dukker opp ett slikt funn her hjemme på berget?
User avatar
Detector gadget
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014 16:04
Location: Stavanger

Re: 12 pound (177 ounce) gold nugget found

Post by Detector gadget »

Aristokraten wrote:lurer på om det noengang dukker opp ett slikt funn her hjemme på berget?
Bare en måte å finne ut det på;)
I found a Justin Bieber concert ticket nailed to a tree, so I took it with me. Never know when you'll be needing that nail.
Kjører Garret Euro ACE og selfølgelig Pro pointer.
Post Reply

Return to “Metallsøking”