Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post Reply
Victor Hildén
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2013 23:19

Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post by Victor Hildén »

Hei :)

Gutt på 15 år som har blitt bitt av idéen om å eie en metalldetektor, bor nemlig i et område med flere kulturminner (Tønsberg). Men, jeg trenger å vite litt basis-regler, har lest litt men vil være på sikre siden. og så ønsker jeg å få vite om hvor jeg kan finne forskjellige ting, steder som er lurt å søke.

Tenker å kjøpe en fisher f2, så hvis det er noen dere kjenner som har lyst til å selge sin brukte, så hadde det vært topp :)

Gutt 15 år
anda
Posts: 181
Joined: 22 Sep 2012 19:02
Location: Fiji
Contact:

Re: Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post by anda »

Hei, og velkommen til forumet!

Om du skal drive med metallsøking anbefaler jeg at du melder deg inn i Norges Metallsøkerforening.
De har en bra nettside og et forum, der du vil finne svar på alt du lurer på. Når det kommer til lover og regler rundt kulturminner
er det veldig viktig at du setter deg inn i disse...

http://www.nmf.nu


Jeg hadde selv en Fisher F2 i to år, og kan trygt anbefale den som søker å starte med. http://www.detektor.no
Du bør også kjøpe en pinpointer, som gjør gravingen mye enklere.
Victor Hildén
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2013 23:19

Re: Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post by Victor Hildén »

Takk for svar, men, har ikke lyst til å melde meg inn enda, som 15 åring vil jeg gjerne ikke bruke så veldig mye penger, så jeg starter med en metalldetektor og utvikler meg derifra. MEN, jeg lurte på om du ville dele noen "personlige" erfaringer ang. hvor du har funnet forskjellige ting?
Victor Hildén
Posts: 3
Joined: 11 Aug 2013 23:19

Re: Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post by Victor Hildén »

En ting til:
Har sett at det finnes metalldetektorer til mye lavere priser på andre sider, feks en bounty hunter tracker 4, så den på Walmart.com för bare 87.63$. Hvorfor er det så billig? Kopi? Noe som ikke følger med?
foffosilda
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2012 16:24

Re: Litt basis-regler og tips trenger å bli "oppklart"

Post by foffosilda »

må betale moms ,,og garantien da,,hvis det er noe galt må du sende den dit du kjøpte den..kjøp en på Eskeland.no du..husk å sjekke kulturminnesøk før du går ut å søker da.så du ikke går på freda plasser
Post Reply

Return to “Metallsøking”