Medalje eller button(?) med våpenskjold.

Post Reply
User avatar
Detector gadget
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014 16:04
Location: Stavanger

Medalje eller button(?) med våpenskjold.

Post by Detector gadget »

God dag samlere! Var ute på søk i helgen og fant denne saken. Har kommet frem til at det kan være en slags "button" ettersom sidene er avrundet på baksiden (for å gripe rundt ett feste). Størrelsen er ca 20mm i diameter, jeg antar den er laget i bronse.
Nydelig våpenskjold med en stjerne i første og fjerde kvadrant, striper med vinkel i andre og tredje. Krone på toppen med slør langs sidene.
Bare det ikke er enda en spiker...
Bare det ikke er enda en spiker...
2014-03-02 21.56.18-2.jpg (1.55 MiB) Viewed 2510 times
Håper noen kan hjelpe meg å oppklare mitt første detektor-mysterium her på samlerforum:)
I found a Justin Bieber concert ticket nailed to a tree, so I took it with me. Never know when you'll be needing that nail.
Kjører Garret Euro ACE og selfølgelig Pro pointer.
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Medalje eller button(?) med våpenskjold.

Post by vemod »

Hei. Velkommen til Samlerforum. Jeg er dessverre ikke kompetent til å verken gjette eller svare, men: Hvis du har "noen" timer til overs for selvstudium, vil jeg anbefale deg å begynne her:

http://heraldikk.blogspot.no/
User avatar
Detector gadget
Posts: 5
Joined: 03 Mar 2014 16:04
Location: Stavanger

Re: Medalje eller button(?) med våpenskjold.

Post by Detector gadget »

Takk for det og hurtig svar! Har sett igjennom alle bildene de hadde samlet men finner ikke skjoldet igjen der. Fremdeles, kjekt å sette seg litt inn i heraldikk og tinkturer. Nå vet jeg i vertfall at rutene med linjer skal være grønne.

Her er flere bilder i tilfelle noen kommer over tråden en gang.
Attachments
1234.jpg
1234.jpg (96.3 KiB) Viewed 2450 times
I found a Justin Bieber concert ticket nailed to a tree, so I took it with me. Never know when you'll be needing that nail.
Kjører Garret Euro ACE og selfølgelig Pro pointer.
Post Reply

Return to “Metallsøking”