Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Forum for kjøp og salg av samleobjekter
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by Myge »

Jeg regner selvsagt med at Teller har godkjent dette hos oss innen vår bransje, da det er omstendige prosesser en skal igjennom for å få lov å tilby VISAbetaling på norske nettsteder.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by bengt »

Kjetil Kvist wrote:Dette med gebyr på bruk av VISA/MasterCard er veldig vanlig i "vår" bransje, i alle fall i forhold til tyske firma.
Tyskerne er notoriske for dette, og jeg tipper tysk VISA har gitt opp... Annet enn det har jeg ikke vært borte i det i "vår bransje", jeg betaler nesten alt på VISA og det er kun ved kjøp på ebay.de jeg møter slike gebyrer.
Myge wrote:Jeg regner selvsagt med at Teller har godkjent dette hos oss innen vår bransje, da det er omstendige prosesser en skal igjennom for å få lov å tilby VISAbetaling på norske nettsteder.
Du bør ikke regne med noe som helst, det er veldig uvanlig å få lov til å ta ekstra gebyr for kredittkort betaling så jeg ville sjekket det opp så dere ikke risikerer å miste muligheten til å akseptere VISA. Jeg jobbet med telekom salg tidligere og husker at VISA var veldig strenge på dette.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by Myge »

Alt skal være i orden her. Gebyr er ikke lov i vanlig varehandel over disk slik jeg forsto dette.
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by vivavegas »

Synes det er ganske mange auksjonshus (at de litt mindre) både i Tyskland, England og USA som tar ekstra gebyr for bruk av kredittkort (altså ikke visa debetkort).

3% tap ved betaling av kredittkort er jo ett ikke uvesentlig innhogg i fortjenesten.
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by jba »

Syntes nå denne diskusjonen begynner å bli rimelig avsporende i forhold til spørsmålene som ja-bata stillte da han opprettet emnet :lol:
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Hjelpesløs myntselger trenger tips..

Post by Myge »

Hehe, det må være første gang vi har sporet av i en debatt her inne. :lol: Håper vår venn med myntsamlingen i alle fall fikk svar på det han spurte om en eller annen plass her.
Post Reply

Return to “Markedsplassen”