Kristiansand Mynthandel på QXL

Forum for kjøp og salg av samleobjekter
Post Reply
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by KrsMynthandel »

Er vel på høy tid med nettsalg når alle andre gjør det... Mange godbiter legges ut i tiden fremover (krsmynthandel) :shock:
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by losset »

Legger du ved en Link?
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by jba »

Hei Odd,

her har du linken:

http://auksjon.qxl.no/KrsMynthandel


mvh
jba
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by losset »

:D Takker og bukker :D
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by Lord Flash »

Jeg skulle ønske at både dere og flere andre profesjonelle handlere kunne vært litt djervere og faktisk satt kvalitet på myntene og sedlene dere legger ut. Spesielt på sedler, blir veldig vanskelig å holde pc skjermen opp mot lyset for å se kvaliteten... Hva synes dere andre?
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by ramazotti »

Veldig mye bra mynt,og veldig mange dårlige bilder !

Om man ikke kjenner denne handleren ,frister det ikke å gi bud . Utropene
sørger for auksjon,stort pluss for det !

Minner litt om hopprenn i Kollen,man ser hopperen forlate kanten,men aner ikke
hvor han lander.
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by jba »

Selgeren er absolutt seriøs. Jeg kjenner ham godt
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by Lord Flash »

Jeg tviler ikke på at selger er seriøs og der er masse spennede objekter. Men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor seriøse handlere vegrer seg for å sette kvaliteter på objektene. Særlig hvis bildene er dårlige. Det skulle vel bare understreke at en er seriøs. Er de redde for å få for mange objekt i retur fordi folk kan være uenige i vurderingene? Kvalitetsvurderinger er i noen grad skjønnsmessige, men de aller fleste "eksperter" vil holde seg innenfor +/- en halv grad i variasjon. Uten kvalitetsbetegnelse på objekter som ligger ute så kan folk misoppfatte kvaliteten med mer enn dette. Jeg føler ihvertfall at det er bedre når handlere setter en kvalitet, da vet en iallefall at dette er i nærheten av riktig. Selv om endel handlere har en tendens til å vurdere kvalitetene litt i overkant ved salg... Gjør oppmerksom på at disse betraktningene mine er generelle, har et godt generellt inntrykk av Kr. Sand Mynthandel, hvis noen skulle lure på det, men skulle som sagt ønsket at de satte kvaliteter på objektene sine...
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by jba »

Lord Flash wrote:Jeg tviler ikke på at selger er seriøs og der er masse spennede objekter. Men jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor seriøse handlere vegrer seg for å sette kvaliteter på objektene. Særlig hvis bildene er dårlige. Det skulle vel bare understreke at en er seriøs. Er de redde for å få for mange objekt i retur fordi folk kan være uenige i vurderingene? Kvalitetsvurderinger er i noen grad skjønnsmessige, men de aller fleste "eksperter" vil holde seg innenfor +/- en halv grad i variasjon. Uten kvalitetsbetegnelse på objekter som ligger ute så kan folk misoppfatte kvaliteten med mer enn dette. Jeg føler ihvertfall at det er bedre når handlere setter en kvalitet, da vet en iallefall at dette er i nærheten av riktig. Selv om endel handlere har en tendens til å vurdere kvalitetene litt i overkant ved salg... Gjør oppmerksom på at disse betraktningene mine er generelle, har et godt generellt inntrykk av Kr. Sand Mynthandel, hvis noen skulle lure på det, men skulle som sagt ønsket at de satte kvaliteter på objektene sine...
Absolutt enig i det du skriver. Bedre fotos kunne også vært ønskelig, som påpekt ovenfor.
KrsMynthandel
Posts: 426
Joined: 02 Dec 2009 19:12

Re: Kristiansand Mynthandel på QXL

Post by KrsMynthandel »

Jeg er helt enig i at noen av bildene kunne vært bedre. Det er første gangen Kristiansand Mynthandel legger ut bilder på Qxl og kvaliteten skal bli bedre neste gang! Mye spennende vil komme i tiden fremover.....
Når det gjelder kvalitetsgradbestemmelse, vil ALLE MINE OBJEKTER I FREMTIDEN FÅ KVALITETSGRAD. Vil opplyse om at full returrett selvsagt er mulig om man av en eller annen grunn skulle være missfornøyd! Kristiansand Mynthandel er medlem av Norges Mynthandler Forening og jeg sitter selv i styret. Min interesse for mynter og sedler har nå vart i 36 år. Håper dere som ikke byr denne gangen blir med neste gang!

Kristiansand Mynthandel er ofte på messer rundt i Sør Norge. Kan nevne: VOLL, FIGGJO, LYNGDAL, TØNSBERG, OSLO, BRANDBU, LILLESTRØM, LETOHALLEN, HAMAR......Flere av disse antikkmessene er 2 ganger i året. Ring meg for info på tel. 38 02 62 50 eller kontakt Kanalbruket, Ankas antikkmesser eller Messer.no.



ØNSKER ALLE NÅVÆRENDE OG KOMMENDE KUNDER EN RIKTIG GOD JUL OG MASSE GODE OBJEKTER I PÅFØLGENDE ÅR!


Mvh. Håkon
Post Reply

Return to “Markedsplassen”