Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Interessante nyheter fra media legges her
User avatar
kabomega
Posts: 39
Joined: 15 Feb 2009 10:09
Location: Halden

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by kabomega »

Jeg er helt enig med de fleste av dere her på denne siden , når det gjelder informasjon på de produktene som skal selges , og at de tar 40 % for salg samt at de ikke har informssjon på produktet og er bra butikk hvis det blir solgt for 2 minutters arbeid med å legge det inn på auskjonen.

Jeg er mye innpå der og kikker og prøver samtidig å lære noe , og jeg har sett mye som er intresant og som jeg ønsker å kjøpe. Men så er det med Informasjon og kvalitet og lign.

Pr i dag så har jeg ikke tatt sjansen på å kjøpe noe derifra , Og jeg håper at De en dag kan bli MYE FLINKERE til å skirve litt mer informasjon og gjerne med bilder som ofte mangler. :roll:
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by Espen »

Synes noen av dere kanskje går litt langt i å skulle arrestere skanfil, synes forøvrig det er flott at Myge vier litt av tiden sin her på forumet og kommer med tilbakemeldinger, det er jo verdifullt både for forumet og for skanfil.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by svessien »

Espen wrote:Synes noen av dere kanskje går litt langt i å skulle arrestere skanfil, synes forøvrig det er flott at Myge vier litt av tiden sin her på forumet og kommer med tilbakemeldinger, det er jo verdifullt både for forumet og for skanfil.
Det er greit å synes det, Espen.
Jeg forstår det hvis du reagerer på postene mine, men jeg opplever at forumet blir i noen tilfeller brukt til å reklamere for Skanfil på en måte som jeg opplever som urealistisk. Derfor benytter jeg meg av muligheten til å si hva jeg mener om auksjonene deres.

Jeg kunne nok vært mer jovial, og latt være å tråkke noen på tærne, men jeg velger å si det jeg mener i stedet.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by brafin »

Dette er en informativ og interessant tråd , og det jeg ser for meg kan være at Samlerforum.no. oppretter sine egne auksjonssider med muligheter for inntekter, og hva dette eventuellt kunne føre til. Provisjon kanskje konkuransedyktig også i forhold til andre auksjonssteder.
Med 5% påslag (kjøper /selger), grådighet / ærlighet tror jeg dette kunne bli et meget seriøst auksjonssted med all myntkunnskap her på forumet.

Fortjenesten som evnt. oppnåes går til videreutvikling.
Dette bare tankespinn, men mulighetene er der.. Synspunkter ?

Opprette egen tråd ? Samlerforum Auksjoner. no ?
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by Kjetil Kvist »

Jeg tror dette er en ganske uproblematisk debatt. Det som skjer er at folk reagerer spontant på en større endring i auksjonsmarkedet. Skanfil har aldri hatt, og vil aldri få, det kvalitetsstemplet som Thomas Høiland auksjoner har. Derfor reagerer samlere slik som de gjør - av frykt for å miste den kvaliteten man har lært å sette pris på.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by Espen »

svessien wrote:
Espen wrote:Synes noen av dere kanskje går litt langt i å skulle arrestere skanfil, synes forøvrig det er flott at Myge vier litt av tiden sin her på forumet og kommer med tilbakemeldinger, det er jo verdifullt både for forumet og for skanfil.
Det er greit å synes det, Espen.
Jeg forstår det hvis du reagerer på postene mine, men jeg opplever at forumet blir i noen tilfeller brukt til å reklamere for Skanfil på en måte som jeg opplever som urealistisk. Derfor benytter jeg meg av muligheten til å si hva jeg mener om auksjonene deres.

Jeg kunne nok vært mer jovial, og latt være å tråkke noen på tærne, men jeg velger å si det jeg mener i stedet.
Hvilket er din fulle rett, jeg forstår at det å legge ut en mynt i hundretusenkronersklassen til er noe du reagerer på, det gjør jeg også, men f.eks disse samlerhuset settene som uansett nesten aldri går over sølvpris på annenhåndsmarkedet er det ingen vits i å legge seg borti
brafin wrote:Dette er en informativ og interessant tråd , og det jeg ser for meg kan være at Samlerforum.no. oppretter sine egne auksjonssider med muligheter for inntekter, og hva dette eventuellt kunne føre til. Provisjon kanskje konkuransedyktig også i forhold til andre auksjonssteder.
Med 5% påslag (kjøper /selger), grådighet / ærlighet tror jeg dette kunne bli et meget seriøst auksjonssted med all myntkunnskap her på forumet.

Fortjenesten som evnt. oppnåes går til videreutvikling.
Dette bare tankespinn, men mulighetene er der.. Synspunkter ?

Opprette egen tråd ? Samlerforum Auksjoner. no ?
Jeg og Stian har luftet tanken, auksjon.samlerforum.no hadde vært noe, men det er masse å sette seg inn i før en eventuelt kunne ta det steget.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by svessien »

"disse samlerhuset settene som uansett nesten aldri går over sølvpris på annenhåndsmarkedet er det ingen vits i å legge seg borti"

Det er ikke sikkert alle vet det.
Nye samlere blir forklart at det er flotte mynter fra hele verden.

Høiland ville aldri ha brukt en slik beskrivelse, og jeg opplever at det er kvalitetsforskjellen mellom Høiland og Skanfil som er under søkelyset.
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by Espen »

Fair enough, vi får krysse fingrene og håpe at denne sammenslåingen fører til noe fruktbart for oss samlere.
User avatar
svessien
Numismatograf
Posts: 2426
Joined: 22 Oct 2008 16:36
Location: Stavanger
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by svessien »

Espen wrote:Fair enough, vi får krysse fingrene og håpe at denne sammenslåingen fører til noe fruktbart for oss samlere.
Vi får krysse fingrene.
Skanfil må nok gjøre mer enn det.

Qui vivre vera.

Good night, and good luck :!:
There's always a bigger fool

The Perma Bear of Numismatics
User avatar
ha-rob
Posts: 299
Joined: 04 Aug 2008 18:06
Location: Buskerud

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by ha-rob »

Interessant debatt dette har utiklet seg til. Myge sier han oftest representerer seg selv som privatperson i dette forumet. Han har likevel lang i fra lagt skjul på at han er ansatt i Skanfil. Når han er den eneste (så vidt jeg vet) fra Skanfil, som har deltatt i dette forumet, så blir han enten han vil det eller ikke, på en måte Skanfils ansikt utad. Derfor må han tåle kritikk som rettes mot Skanfil.

Når det er sagt så synes jeg Myge skal ha honnør for å stå i den kritikken. Han har svart den ut både sent og tidlig. Ikke alltid at alle har vært fornøyd med svarene, men jeg synes det virker som han har svart etter det han evner og noe mer kan man vel ikke forlange av han personlig.

Noen ganger så er det slik at kunder/samler har bedre kompetanse enn selger, akkurat slik som en pasient på et sykehus kan ha bedre kompetanse om sin egen sykdom enn det legen har som skal ha kompetanse om et bredere spekter av sykdommer. Sånn sett er nok ikke Myge noen tungvekter i det norske myntmiljøet. Desto mer respekt synes jeg det står av Myge som har blitt en slags hoggestabbe for Skanfil og at han står i det og kommer med tilsvar etter beste evne.

Jeg stiller meg bak de meningene som har kommet frem her om at kompetansen til Thomas Høiland Auksjoner er jevnt over hakket vassere enn hos Skanfil. Hva som skjer etter at Skanfil overtar online-auksjonene til Høiland, vil jeg ikke spekulere mer i enn det som allerede er gjort i denne tråden. Men jeg venter spent på nærmere informasjon fra Skanfil.

God natt!
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by vivavegas »

Det var en litt morsom start/slutt.
For 24 timer startet trådstarter diskusjonen uten å vite helt hva som kom.
24 timmer senere avslutter han den med "god natt" og siden har ingen nye innlegg kommet til.

Nå sover kanskje enda de fleste som skrev innlegg sent her på forumet....

Føler uansett at debatten etterhvert kom inn i riktig spor, etter noen kanskje litt på kanten personangrep.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by brafin »

Kan da vel ikke sove ennå ? Det er møtevirksomhet på gang for å opprette Samlerforum Auksjoner.no..? he- he.

Man kunne tenke seg en medlemsavgift for forumbrukerne, som igjen kan være den spede begynnelse for et nytt og fantastisk ? auksjonssted. Selv villig til å bidra med noen hundrelapper i startavgift første året for å videreutvikle denne tanke.

Hva må til av kostnader / ressurser for å dra igang noe slikt ?

Medlemmene her kan eks. bidra med det de ønsker for opprettelsen av et AS og tildeles aksjer deretter ?

Kompetanse er det i haugevis her inne !.. og utnyttelsesgraden av dette kan bli noe stort for de som event. får TENNING........
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by Kjetil Kvist »

Det er noen forum som har egne kategorier for kjøp og salg. Det er fritt medlemsskap på forumet, og det er gratis å spørre om noen har spesielle ting for salg, men det er betaling for å poste noe til salgs. Jeg tror det er den beste løsningen i forhold til avgifter. Det krever en del mer av moderatorer og eiere, men det kan være nyttig.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
vemod
Veteran
Posts: 1991
Joined: 14 Oct 2008 13:14
Location: Kongsvinger

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by vemod »

Får dere ikke kidnappet Karl Kramme til Skanfil, da Myge?

Apropos Auction.no: Er det mulighet for en type samarbeid mellom Samlerforum og Auction.no?

Hvorfor står forresten Gull og Sølv v/Bjørn Ringøy inne som selger på Auction.no? Han har da ikke solgt noe på årevis?
vivavegas
Posts: 1590
Joined: 01 Oct 2008 20:45
Location: Krokstadelva (Mjøndalen)
Contact:

Re: Endringer i virksomheten Thomas Høiland Auktioner A/S

Post by vivavegas »

Er forsåvidt ikke uenig i det du skriver her Spicyspecie.

Har vært inne på diverse forumer opp imellom årene (både samlerforum og vanlige forum) og aktivitetsnivået på dette forumet begynner å bli meget høyt. Faktisk så skrives det nå så mange innlegg enkelte dager at jeg ikke klarer å lese alt.

Litt småkrangling har det vært. Men med aktive moderatorer så har det stort sett blitt kvelt i begynnelsen. Så sant det ikke brukes ukvemsord og ufine ting så er jo også i en viss grad slik småkrangling tillatt fra min side ihvertfall.

Når det gjelder auksjonsside så trur jeg nok dessverre det er veldig vanskelig og få til en slik levedyktig side. Unnskyld at jeg er negativ her, men trur nok QXL i all uoverskuelig framtid kommer til å bli den store nettauksjonen. Hvis man evnt. skal gjøre noe så trur jeg det bør gjøres i samarbeid med auction.no, men litt usikker på hva de selv kan være interessert i av utvikling.

Vi burde imidlertid vurdere mer press og dialog med QXL angående ting vi synes kan gjøres bedre. Kjetil Kvist har jo hatt en dialog der om diverse temaer, men det har vel bare i en viss grad ført frem. Men slike ting er jo ofte veldig personavhengig og hvor mye man selv maser, så forhåpentligvis løsner dette en dag.

Forening/klubb er jeg veldig positiv til. Slang jo selv ut en slik tråd for en stund siden. Men her som de meste i livet så kreves det at noen tar tak. Det er jo egentlig bare til å gjøre det uten at man trenger å spørre noen. Hvis noen vil så skriv her inne på forumet at det er møte der og der, den og den datoen og markedsfør det så trur jeg ganske sikker 8-10 personer dukker opp og så er ting i gang.

Liste over forfalskninger er vi vel godt i gang med allerede. Men mulig man kan gjøre det litt annerledes med eget galleri etc.

Når det gjelder liste over feilpreg så føler jeg at feilpreg.com har gjort en slik god jobb at det på en måte blir litt feil å lage en kopi av den internettsiden. Kanskje den siden kunne fått en fast banner øverst på siden. Evnt. mot en liten avgift hvis feilpreg.com ellers genererer noen reklamekroner.

Kvalitetsvurdering er jeg nok også litt mer skeptisk til. For at det skal fungere trur jeg man må ha en slags halvoffisiell/offisiell forening/firma i bakgrunnen.

Uansett så har det som sagt vært en fantastisk vekst i dette forumet. Dukker jo nesten ukentlig opp nye "ressurspersoner" med kunnskap innen sine felter. Synes det var mange når vi var 40 på Facebook, men her inne har det jo eksplordert.
Den lille aktiviteten som også var inn på QXL angående mynter har jo også stoppet helt opp og virker som om all diskusjon nå skjer her inne på forumet.
Post Reply

Return to “Nyheter”