Tilbyr gull fra automater

Interessante nyheter fra media legges her
Post Reply
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Tilbyr gull fra automater

Post by Kjetil Kvist »

Aftenposten: Tilbyr gull fra automater.

"[Thomas Geissler] planlegger å installere 500 Gold-To-Go-maskiner i Tyskland, Sveits og Østerrike i år. Maskinene skal settes opp på flyplasser og jernbanestasjoner.

- Interessen for gull har definitivt økt under denne krisen. Gull er fint å ha i lommen i usikre tider, sier Geissl

[...]

Denne uken åpnet en prototype på gull-automaten i Frankfurt. Her kan folk kjøpe 1 gram gull, prisen mandag var 30 euro eller 260 kroner. En barre på 10 gram kostet 245 euro.

Prisene ligger ifølge FT om lag 30 prosent høyere enn markedskursene, og de oppdateres fortløpende."
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by MarkusLømo »

Hvem i all verden er det som har sånt hastverk med å få tak i gull at de betaler 30% ekstra bare fordi det er beleilig? Folk med dårlig tid og god råd kan vel fikse det på en annen måte? Dessuten blir vel disse ganske fristende mål for tyver? Vel, dem om det.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by Espen »

Leste om dette tidligere, et skritt i riktig retning virker det som, tyskerne har ikke glemt Weimar.

Håper vi får lignende i Norge også, kjipt at man skal være nødt til å betale såpass masse over spot for å få handlet, er det noen som vet om disse aksepterer papirpenger, dvs at det er mulig å handle annonymt uten å måtte bekrefte noe overfor storebror?
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2776
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by AMO Berg »

Jeg synes Samlerhuset skal sette ut automater så vi kan kjøpe verdifulle medaljer og slikt som de lager.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by bengt »

Apropo. Hvis jeg ønsker å kjøpe gull, hvor er det best å gjøre det? Kan jeg feks gå inn på Norges Bank og kjøpe gull til spotpris?
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by mynt01 »

Det finnes vel diverse internettsider der en kan handle gullmynter, som er momsfritt.
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by bengt »

Jeg vet at jeg kan kjøpe både barrer og bullions på feks ebay, men da må jeg sette meg litt inn i det og vite hva som er å stole på. Mye lettere hvis jeg kan gå inn i en bank, eller helst Norges Bank, og kjøpe gull :-)
User avatar
mynt01
Veteran
Posts: 1511
Joined: 15 Nov 2008 12:24

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by mynt01 »

Det er mer en slik side som dette.
http://goldcoins.org/gold-eagles.htm
Har sett noen slike plasser der man kan handle gull, dette er bare en tilfelldig side jeg fant.



bengt wrote:Jeg vet at jeg kan kjøpe både barrer og bullions på feks ebay, men da må jeg sette meg litt inn i det og vite hva som er å stole på. Mye lettere hvis jeg kan gå inn i en bank, eller helst Norges Bank, og kjøpe gull :-)
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by Espen »

http://www.ka-rasmussen.no

Har ikke handlet med de selv, men de virker seriøse nok, noe forretning dedikert til bullion har vi ikke i Norge så vidt jeg vet, svenskene har http://www.tavex.se
User avatar
Ole Andreasen
Posts: 15
Joined: 01 Dec 2008 21:31
Location: København

Re: Tilbyr gull fra automater

Post by Ole Andreasen »

bengt wrote:Apropo. Hvis jeg ønsker å kjøpe gull, hvor er det best å gjøre det? Kan jeg feks gå inn på Norges Bank og kjøpe gull til spotpris?
Du kan (næsten) altid købe momsfritaget bullion guld af mig for spotprisen og op. Jeg har et omfattende lager af guldmønter (Nok nordens største - regnet i forskellige typer og år).

Fx har jeg pt. pæne problemfrie engelske pund til spot + 6 % ved køb af min. 10 stk.
(Lige nu: 160,35 DKK/g x 7,32 g x 1,06 = 1244 DKK).

Til spotpris uden tillæg har jeg fx nogle skadede østriske 4 dukater.

Du - og andre er velkommen på +45 3927 0040 alle dage efter kl. 11.

Ole Andreasen
(Besøg efter aftale).
Post Reply

Return to “Nyheter”