Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Interessante nyheter fra media legges her
User avatar
totto09
Numismatograf
Posts: 807
Joined: 12 Nov 2008 21:59
Location: Modum

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by totto09 »

brafin wrote:Istedenfor å legge inn forhåndsbud så kommer jeg til å vaksinere meg mot både influensaen, og andre innpåslitne budgivere,og foretrekker å være tilstede i salen, som tidligere. :lol:
Stakkars deg brafin, jeg er redd du må ta mange sprøyter i tiden som kommer. :lol:
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Lord Flash »

Håper OMH ikke tar i bruk visning av forhåndsbud, tror selve auksjonsdagen blir kjedeligere når mye går til skriftlige bud og muligens stiller færre i salen.
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by brafin »

Tenk forøvrig over smittefaren alle som skal på forhåndsvisningen av myntene, og all håndteringen som da finner sted, forøvrig totto09, jeg vurderer også å vaksinere meg mot samling av mynter, men er redd for at virkningsgraden uteblir :D
User avatar
Oslo Mynthandel
Posts: 84
Joined: 28 Oct 2009 11:02
Contact:

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Oslo Mynthandel »

Spicyspecie wrote:Jeg har allerede fått "influensa svineriet" så til OMH er jeg frisk igjen 8)

Liker også feltet for "Objekter i ditt bud"

Der får du laget din egen oversikt på hvilke mynter man har lagt inn forhåndsbud på. En bør bare huske på å ikke sende før siste frist..
Spicyspecie, vi kommer til å innføre brukere til neste auksjon, slik at man kan lagre "favoritter", men dette er ikke lagt inn enda. I denne omgang er ikke "Objekter i ditt bud"-listen noen sikker måte å lagre favorittene dine.

Informasjonen om objektene i din liste er for øyeblikket lagret på din PC og det er fare for at den kan bli slettet over tid ( dette fordi Internet Explorer, Safari og Firefox jevnlig rydder opp etter sidene de har vært innom). Værn om dine favorittbiter ;)


Kris for Oslo Mynthandel
Oslo Mynthandel
Tlf: 23 10 00 00
Epost: kontakt@oslomynthandel.no
Faks: 23 10 00 25
Web: www.oslomynthandel.no
Online Auksjon: auksjoner.oslomynthandel.no
User avatar
karstkri
Veteran
Posts: 2206
Joined: 01 Nov 2008 19:13

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by karstkri »

Gratulerer Oslo Mynthandel, dette er topp. Dere følger opp med like gode bilder som dere har på nettbutikken. Det er mange mythandlere som har noe å lære her. Regner med jeg er på plass på Auk; fant flere godbiter.
karstkri
User avatar
Heb
Posts: 590
Joined: 10 May 2009 06:59

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Heb »

Lord Flash wrote:Håper OMH ikke tar i bruk visning av forhåndsbud, tror selve auksjonsdagen blir kjedeligere når mye går til skriftlige bud og muligens stiller færre i salen.
Der er jeg faktisk uenig med deg. Ikke alle har ubegrenset med penger å bruke på mynter, og det hender man ikke byr på tidlige objekter til fordel for noen som kommer senere. Da kan det jo forekomme at en "interessant" mynt med utrop til for eks 5 000 har et startbud på 17 000 (for å overdive litt). Da kan det jo hende at man gir opp denne mynten og i tillegg har latt være å by på og kanskje gått glipp av tidligere interessante mynter.
Lord Flash
Posts: 168
Joined: 08 Mar 2009 22:29

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Lord Flash »

Heb wrote:
Lord Flash wrote:Håper OMH ikke tar i bruk visning av forhåndsbud, tror selve auksjonsdagen blir kjedeligere når mye går til skriftlige bud og muligens stiller færre i salen.
Der er jeg faktisk uenig med deg. Ikke alle har ubegrenset med penger å bruke på mynter, og det hender man ikke byr på tidlige objekter til fordel for noen som kommer senere. Da kan det jo forekomme at en "interessant" mynt med utrop til for eks 5 000 har et startbud på 17 000 (for å overdive litt). Da kan det jo hende at man gir opp denne mynten og i tillegg har latt være å by på og kanskje gått glipp av tidligere interessante mynter.
Er ikke helt sikker på om jeg følger deg der. Med visning av forhåndsbud vil budene drives opp før selve auksjonen, og flere vil antagelig legge inn et høyere bud enn en hadde tenkt i utgangspunktet. Jeg tror sjansen for å gjøre gode kjøp minskes og en nærmer seg en salgsliste, dvs auksjonsform som spenningsmoment blir mindre. Og alle oss som ikke har ubegrenset med penger vil møte et høyere prisnivå. Jeg har liten tro på at auksjonsfirmaene gjør dette som "service" til budgiverne, de gjør det kun for å maksimere profitten. Hvis min teori stemmer vil en kjøper uansett tape fordi alle sitter på samme informasjon, dvs at hvis der er mynter som ikke har bud før auksjonsdagen vil flere se "kupp mulighetene" og legge inn bud. Alternativet var at dette vil kun de som er på auksjonen få med seg, og de er jo færre enn de som kan se det hele på internett. Hvordan bud psykologien virker er antagligvis litt opp til øyet som ser, her er nok ikke et fasitsvar.
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by jba »

Flere som kommer langveisfra til Auksjonen?

Undertegnede har bestillt rom på Thon Hotel Cecil, Stortingsgt 8, fra lørdag 21.11 til søndag 22.11. 2 min. å gå til Auksjonen og til halve døgnprisen av rommene på Grand.
User avatar
Spicyspecie
Veteran
Posts: 547
Joined: 22 Nov 2008 11:46
Location: Oslo

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Spicyspecie »

Noen som har fått katalogen i posten?
User avatar
bengt
Posts: 1772
Joined: 08 Jul 2008 13:30

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by bengt »

Spicyspecie wrote:Noen som har fått katalogen i posten?
Jeg fikk den i postkassen på fredag.
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by kråketoppen »

OMH 63 katalogen er kommet. Rett fra lever'n - ikke serlig spennende for mitt samleområde og hvor er pollettene tatt veien? :(
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by ramazotti »

kråketoppen wrote:OMH 63 katalogen er kommet. Rett fra lever'n - ikke serlig spennende for mitt samleområde og hvor er pollettene tatt veien? :(
Jeg hentet min katalog ved personlig fremmøte. Jeg kjørte Inkonitogata 3 ganger,uten å se en
eneste mynthandel,og stoppet til slutt ved en bokhandel for å høre om de visste om den
i det hele tatt eksisterte.

Jeg fikk til svar at den hadde de aldri sett,men ved hjelp av internett`s Gule Sider,og en velvillig betjening
i bokhandelen,kom jeg frem !

Jeg ser vel heller ikke ut som en samler av mynter,i møkkete arbeidstøy,noe lurvete barbering og dampende
på en sigarett,så første forsøk på å trykke på nr.26 på ringeklokka forble ubesvart.
En annen person skulle imidlertid inn i festningen,og jeg fikk slå følge etter å ha fortalt hva mitt erend var.

Mitt besøk var hastig,men betjeningen var behaglig og jeg kunne reise fornøyd med en flott
auksjonskatalog,og et par årbøker.

Noe bedre skilting ville gjort det enklere å finne frem,men nå vet jeg jo hvor jeg skall,og da er det ikke så farlig.
samt et par
janpetter
Posts: 636
Joined: 08 Feb 2009 14:14
Location: Verdens navle

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by janpetter »

ramazotti wrote:
kråketoppen wrote:OMH 63 katalogen er kommet. Rett fra lever'n - ikke serlig spennende for mitt samleområde og hvor er pollettene tatt veien? :(
Jeg hentet min katalog ved personlig fremmøte. Jeg kjørte Inkonitogata 3 ganger,uten å se en
eneste mynthandel,og stoppet til slutt ved en bokhandel for å høre om de visste om den
i det hele tatt eksisterte.

Jeg fikk til svar at den hadde de aldri sett,men ved hjelp av internett`s Gule Sider,og en velvillig betjening
i bokhandelen,kom jeg frem !

Jeg ser vel heller ikke ut som en samler av mynter,i møkkete arbeidstøy,noe lurvete barbering og dampende
på en sigarett,så første forsøk på å trykke på nr.26 på ringeklokka forble ubesvart.
En annen person skulle imidlertid inn i festningen,og jeg fikk slå følge etter å ha fortalt hva mitt erend var.

Mitt besøk var hastig,men betjeningen var behaglig og jeg kunne reise fornøyd med en flott
auksjonskatalog,og et par årbøker.

Noe bedre skilting ville gjort det enklere å finne frem,men nå vet jeg jo hvor jeg skall,og da er det ikke så farlig.
samt et par
De ligger jo ikke i Inkognitogata for ingenting .Du kan ikke regne med å finne frem til en forretning med den gateadressen ved første førsøk :D
User avatar
Oslo Mynthandel
Posts: 84
Joined: 28 Oct 2009 11:02
Contact:

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Oslo Mynthandel »

Very true Ramazotti !

We had a meeting with the landlord yesterday about exactly this subject ( feil på ringeklokke ) - and a better "visibility" from the street.

Ringeklokke will be fixed on short notice - thats no big deal, and should have been done right away.

But, we are also on the way to do some significant changes at the outside of the building. Some will come on short notice, and some are delayed until next year - because the building will get a fresh paint next spring - after it has been under renovation the last 4 years.

Inkognitogata is indeed sort of almost a contradiction to our business :) - but there is a long history behind the name.
Once I had the whole story behind written out - but I lost the article somehow.
I just bough a copy of the famous Oslo Byleksikon - and will get it back this way.

I actually almost thought that it was you visiting - somewhere in the back of my brain I had this image of you wrestling the shark from an earlier post here at Samlerforum - but I did not really connect it.

Always easy to say - thanks for the feedback - but it is actually important and appreciated.

Your hints are going to be part of the "to do list".

Georg
Oslo Mynthandel
Tlf: 23 10 00 00
Epost: kontakt@oslomynthandel.no
Faks: 23 10 00 25
Web: www.oslomynthandel.no
Online Auksjon: auksjoner.oslomynthandel.no
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Oslo Mynthandel auksjon nr. 63 på nett.

Post by Mineline »

Alle snakker om at det er 20% tillegg både fra selger og kjøper , i min katalog er det 18% på kjøpesummen
Er det ikke vanlig at selgere med flotte / dyre objekter forhandler om provisjon ?

mineline
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
Post Reply

Return to “Nyheter”