Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Interessante nyheter fra media legges her
User avatar
Mineline
Posts: 1055
Joined: 08 Sep 2009 20:10
Location: Bergen

Re: Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Post by Mineline »

Har nok siffere før komma ... men har ennå ikke bestemt meg .. :D :D :D
Hovedsamleområde :
Norden før 1920
Gullmynter hele verden
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Post by brafin »

Re Mineline: Skjønner hva du mener, da er alle/alt etter kommaet forbeholdt meg,og noen få andre. :D Ellers takk for sist, jeg har tatt hintet som du kan se på en annen tråd.. :)
User avatar
Heb
Posts: 590
Joined: 10 May 2009 06:59

Re: Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Post by Heb »

For oss som hovedsakelig er årgangsmyntsamlere er det jo bare fint hvis stor-investorene bruker opp kruttet tidlig på auksjonen. Da kan det hende at myntene blir litt billigere (hvis man kan bruke et slikt uttrykk på mynter som selges på OMH-auksjoner) når man ganske sent i auksjonen kommer frem til "vår" samleperiode. :D
Mineline wrote:Har nok siffere før komma ... men har ennå ikke bestemt meg .. :D :D :D
MarkusLømo
Veteran
Posts: 2003
Joined: 06 Nov 2008 21:42
Location: Fredrikstad

Re: Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Post by MarkusLømo »

Spicyspecie wrote:Det er flere mynter som jeg har siktet ut denne gangen. Det kan bli alt eller ingenting. Det som er vanskelig er hvor "tøft" man skal starte til å begynne med, om det er en mynt som er mer interessant litt lengre ut i auksjonen. blir litt strategi også dette her. Blir jo skuffet om en kommer hjem med ingenting.. :(
Den er tricky den der. Med egen erfaring i minnet tror jeg det er best å by som om hver mynt var den siste, helt til budsjettet (eventuelt) er brukt opp. Jeg har som regel endt opp med følelsen at jeg burde satset hardere tidlig når det går mot slutten.
Myntkongen
Posts: 40
Joined: 09 Feb 2009 19:05

Re: Gimsøydaleren ønsket "Hjem" til Skien

Post by Myntkongen »

Er det virkelig noen som tror at Gimsøydaleren går for 400.000,- + salær?????? Hallo i luken, da skal jeg pinadø kjøpe den selv! Jeg vet om folk som skal by på den så der brast i så fall det håpet...Vet om 3 personer i Kristiansand som er villige til å betale betydelig mer.........inkl. undertegnede. Tror dessverre ikke at noen ifra denne byen kjøper denne......................
Post Reply

Return to “Nyheter”