Ny numismatiker er kommet til verden

Interessante nyheter fra media legges her
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by jba »

Her kan man bare gi kvalitetsbetegnelsen "udiskutabel prakt" alternativt PR70:D
User avatar
Heb
Posts: 590
Joined: 10 May 2009 06:59

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by Heb »

Henger meg på rekken av gratulanter. Gratulerer så mye med ett "flott eksemplar" Odd. Får håpe det blir en ivrig numismatiker av henne så alle vi halvgamle samlere har noen å selge myntene våre til når vi engang skal slutte å samle. :D :D
User avatar
ajenny
Posts: 79
Joined: 06 Dec 2008 09:18

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by ajenny »

Gratulerer så mye med jenta Losset ,dette er ett stort øyeblikk for hele familien :D
2rhaug
Posts: 674
Joined: 09 May 2009 16:02

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by 2rhaug »

Grattis. Meningen med livet er lett å skjønne i en sådan stund.

Siden riksløven allerede er på plass, regner jeg med at poden
fort får de andre meningene med livet på plass.. 8)
User avatar
Kekkonen
Posts: 157
Joined: 22 Oct 2011 09:04
Location: Ullensaker

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by Kekkonen »

Gammel tråd men kaster inn en kommentar alikevel...

Kan love deg at du har valgt det rette navnet til en numismatiker av det vakre kjønn losset! - har selv en datter på nå 3 år som heter Tuva, som i seg selv er et herlig navn på disse vakre småjentene;)

Min Tuva skulle vise seg her for en stund siden å ha numismatiske "evner av rang" i en alder av bare tre år...hun elsker å være med pappa å sortere mynter, og hun har sine egne som hun leker godt med og det klinger i mynt fra barnerommet titt og ofte.
Her forleden skjønte jeg at hun nå har begynt å gradere mynter(!) :P - Hun kommer ofte bort til meg ved pulten når jeg sitter å studerer/sorterer mynter og vil bytte inn sine egne 5 ører og kronestykker i de jeg har liggende..og hun peker alltid ut de blankeste og peneste som hun vil ha.
Hun legger pent sin mynt ett stykke unna på pulten og sier pappa sin, peker på en av mine og sier Tuva sin! :)

Tuva'er er fremtidens numismatikere losset....ingen tvil ;)
By a strange reason I seems to be weak for "Cartwheels" - I love those Morgan dollars.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by Myge »

Jeg har en toåring nå som synes mynter er spennende (å putte i munnen...), men håper på å få både ham og femåringen til å samle dem på en annen måte etterhvert :)
User avatar
losset
Veteran
Posts: 1234
Joined: 02 Nov 2008 10:36
Location: Skedsmokorset

Re: Ny numismatiker er kommet til verden

Post by losset »

Hei!

Vi må ta godt vare på de som forhåpentligvis skal ta hobbyen våres videre. Tuva har haldigvis ikke begynt med interessen enda, men kjøper årets myntsett til henne. Håper at dette vekker en interesse hos henne, da det var akkurat dette som vekket min nysgjerrighet.

Det er ungdommen som skal ta over her :D

Du har jo rett, Tuva er jo verdens flotteste navn - ( helt objektivt selvfølgelig ) :lol:
Post Reply

Return to “Nyheter”