Det norske mynteventyret

Interessante nyheter fra media legges her
User avatar
Coin
Posts: 70
Joined: 16 Jan 2011 22:23

Det norske mynteventyret

Post by Coin »

Det er myntkrig i Norge, og alle har svin på skogen. Snart kommer også Gard til å høre lyden av grynting ute i hagen.

Slik begynner en 17 siders artikkel om Samlerhuset generelt og Gard Eirik Emsøys vei inn på deres lønningsliste spesielt i seneste utgave av magasinet PLOT.
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Det norske mynteventyret

Post by madsemann »

.
Last edited by madsemann on 09 Jun 2011 00:32, edited 1 time in total.
Knugen
Posts: 1167
Joined: 09 Aug 2009 19:58
Location: Oljehovedstaden i Europa

Re: Det norske mynteventyret

Post by Knugen »

madsemann wrote:Oi! Dette bladet må jeg nesten kjøpe.
This is a conspiracy!
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Det norske mynteventyret

Post by ZZzzz »

Løp og kjøp!

Eventuelle spørsmål besvares fra de som har lest artikkelen og måtte sitte igjen med spørsmål!
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Det norske mynteventyret

Post by Arve »

Coin wrote:Det er myntkrig i Norge, og alle har svin på skogen. Snart kommer også Gard til å høre lyden av grynting ute i hagen.

Slik begynner en 17 siders artikkel om Samlerhuset generelt og Gard Eirik Emsøys vei inn på deres lønningsliste spesielt i seneste utgave av magasinet PLOT.
Skulle ikke dette vært lagt inn umder Kjøp og salg? Linken i dette innlegget fører bare til en salgsannonse og ikke til omtalte artikkel.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Det norske mynteventyret

Post by ZZzzz »

Jeg tjener ikke fem flate øre, og sier at jeg ikke vil svare på noe før folk selv har lest artikkelen. Og for å lese den, så må de bla opp litt penger! Jeg har selv kjøpt meg to eksemplarer i dag!
as2o3
Posts: 390
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Det norske mynteventyret

Post by as2o3 »

Hvorfor kjøpte du to? Det står vel det samme i de begge?
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Det norske mynteventyret

Post by ZZzzz »

Varianter ;)

Prislappen var festet litt forskjellig på dem begge.

Neida, en for å lese og en for å ta vare på.

Venter på spørsmål!
User avatar
Stig Westerhus
Veteran
Posts: 1274
Joined: 24 Aug 2008 11:34
Location: Trondheim

Re: Det norske mynteventyret

Post by Stig Westerhus »

Da har jeg kjøpt "PLOT" og lest artikkelen. Mange sider, godt skrevet, flere vinkler kommer fram.

Og bare så det er sagt Gard; Jeg har full respekt for ditt valg. At Samlerhuset betaler deg for å høre på dine råd er helt i orden. De kunne ha valgt den lette måten å lytte til kritikken som har stått på nett uten å betale...

Stå på, endre det som endres bør.
Stig Westerhus
Hovedområder; Norge, Både årgangsmynter, varianter, forfalskninger og kopier.
Andre områder; Danmark, Sverige, Island, Grønland og Tranquebar.
Nye samleområder; US Silver eagle og US Philippines

Formann i Trøndelag Numismatisk Forening
Følg Trøndelag Numismatisk Forening på Facebook
as2o3
Posts: 390
Joined: 13 Feb 2011 16:34

Re: Det norske mynteventyret

Post by as2o3 »

Ah, nå fikk jeg med meg at det var deg artikkelen handlet om :lol:
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Det norske mynteventyret

Post by madsemann »

.
Last edited by madsemann on 09 Jun 2011 00:32, edited 1 time in total.
User avatar
Coin
Posts: 70
Joined: 16 Jan 2011 22:23

Re: Det norske mynteventyret

Post by Coin »

Arve wrote:
Coin wrote:Det er myntkrig i Norge, og alle har svin på skogen. Snart kommer også Gard til å høre lyden av grynting ute i hagen.

Slik begynner en 17 siders artikkel om Samlerhuset generelt og Gard Eirik Emsøys vei inn på deres lønningsliste spesielt i seneste utgave av magasinet PLOT.
Skulle ikke dette vært lagt inn umder Kjøp og salg? Linken i dette innlegget fører bare til en salgsannonse og ikke til omtalte artikkel.
Formålet med å legge inn dette var å informere om at jeg hadde "kommet over "en artikkel som jeg tenkte var av interesse for flere her på forumet. Lenken fører til nettsiden til magasinet som inneholder den omtalte artikkelen og er kun ment som det.

Selv har jeg "punget ut" for å få lest artikkelen, men om andre som ønsker å lese den gjør det på sitt lokale bibliotek må de gjerne gjøre det for min del :-)
User avatar
AMO Berg
Proveniensentusiast
Posts: 2777
Joined: 29 Mar 2009 21:24
Location: Stjørdal

Re: Det norske mynteventyret

Post by AMO Berg »

Jeg har også lest den interessante artikkelen. Vil også takke Gard for en hyggelig telefonsamtale i går med konstruktiv meningsutveksling.

Jeg skulle gjerne ha trodd på at Samlerhuset betaler deg for å få gode råd, men jeg tror desverre dette først og fremst handler om å få en brysom kritiker til å holde munn.
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Det norske mynteventyret

Post by ZZzzz »

Det vil alltid være delte meninger om mitt valg. Uansett hva jeg ville ha valgt, så ville det på hver sin måte ha vært feil valg.

De siste årene har jeg klaget på Samlerhuset, tatt parti med kundene som har svidd av titalls med tusen, skrevet artikler, harselert med Samlerhuset, eierne og ansatte. Jeg har gått hardt ut mot dem, og stått hardt på at det de holder på med er feil. Noen vil kanskje kalle det et korstog, kanskje det er det også.

Hva gjør jeg da når jeg blir invitert på et møte med dem, hvor den nye direktøren skal redgjøre for deres nye vei (en klar innrømmelse på at det som tidligere har skjedd faktisk har vært klanderverdig!) og hvor de på samme møte ber oss om å hjelpe dem å forbedre seg. Sier jeg da nei, og håper at de vil gå til grunne av seg selv? Men hva med som som evt. ville ha kjøpt i denne perioden fra dem?

Gjennom mine ord om Samlerhuset bla. på nettet, har jeg vist folk hva jeg står for og hva som er mine meninger. Og de ønsker forandring. Hadde jeg sagt nei, så hadde jeg ikke vært tro mot egne meninger, men kun fremstått som et hylekor av en hykler. En som kun skrek og klaget, men som egentlig ikke ønsket forandring. Jeg tok ansvar for mine egne meninger, og valgte å prøve å endre da sjansen bød seg.

Hadde jeg sagt nei, så hadde mine meninger vært et misbruk av tidligere kunder og fremtidge kunder, da jeg hadde vist at jeg faktisk ikke var villig til å gå inn og endre med tanke på sistnevnte gruppe. Jeg ville da kun fremstå som en som misbrukte folks tap for å tilfredstille et eget behov for å lage bråk.

Kjøpt og betalt? Kritikken er der fortsatt, og i mye større grad enn tidligere. Det er bare det at den er kanalisert direkte til Samlerhuset. Vi har fått endret på diverse ting og stoppet diverse ordbruk, selvom det har vært en kamp i seg selv.

Jeg kunne ha sagt nei, men da ville jeg bare ha vært et hylekor av en hykler!
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Det norske mynteventyret

Post by Arve »

Greit nok. Du har tatt et valg og står for det, det respekterer jeg. Hvorvidt jeg er enig eller ikke er uinteressant.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Nyheter”