Norske mynter og sedler.

Forum for kjøp og salg av samleobjekter
Post Reply
Balder14
Posts: 13
Joined: 29 Jun 2015 14:30

Norske mynter og sedler.

Post by Balder14 »

Hei.

Da jeg er en ivrig myntssamler og blivende seddelsamler, tenkte jeg å legge ut en annonse her. Slik at jeg får best mulig treff-flate. Jeg er interessert i å kjøpe norske mynter fra 1699 - 1957 Og norske pengesedler fra 1695 - 2013. Helst i så best kvalitet som mulig.
Viss du\dere har noen mynter eller sedler å selge, ta gjerne kontakt.

Mvh
Jostein
Last edited by Balder14 on 30 Jun 2015 18:37, edited 1 time in total.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Norske mynter og sedler.

Post by tho »

Balder14 wrote:Hei.

Da jeg er en ivrig myntssamler og blivende seddelsamler, tenkte jeg å legge ut en annonse her. Slik at jeg får best mulig treff-flate. Jeg er interessert i å kjøpe norske mynter fra 1699 - 1957 Og norske pengesedler fra 1695 - 2013. Helst i så best kvalitet som mulig.
Viss du\dere har noen mynter eller sedler å selge, ta gjerne kontakt.

Mvh
Jostein
Jeg har masse mynter fra den perioden du ønsker. Kan du spesifisere hva du vil betale og hvilke mynter
du søker spesielt.
Balder14
Posts: 13
Joined: 29 Jun 2015 14:30

Re: Norske mynter og sedler.

Post by Balder14 »

Hei.

La meg starte her, Kong Haakon VII regjeringsperiode og kong Oscar II regjeringsperiode. Mangler alt her, unntatt 5 øre 1918 jern og 1945 jern. Er interssert i kvalitet 0, om mulig. Pris, hva skal du ha eventuelt?

Mvh
Jostein
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Norske mynter og sedler.

Post by tho »

Takk for svar Balder14.

Kv 0 er ikke min spesialitet, da jeg har vanskelig for å bedømme en mynt bedere enn kv 01.

Nå i disse sommertider frister det heller ikke å lete etter gullkatten i myntbingen.
Jeg kunne sikkert presentert noen kv 1+.

Ser for meg at det må skje vinterstid.
Balder14
Posts: 13
Joined: 29 Jun 2015 14:30

Re: Norske mynter og sedler.

Post by Balder14 »

Hei igjen.

Ok, takker for svar. Har du eldre norske mynter også sa du, fra tiden før kroner og øre? Da jeg har ‘Handlerkatalogen’ som utangspunkt. I såfall hvilke? Er enig med deg, nå skal sommeren nytes. For her som jeg bor (på vestlandet) snur været utrolig fort. Så det er ingen hast med myntene, vi tar det når det lir på utover. :)

Mvh
Jostein
User avatar
Samler
Posts: 402
Joined: 22 Jul 2010 17:39

Re: Norske mynter og sedler.

Post by Samler »

tho wrote:Takk for svar Balder14.

Kv 0 er ikke min spesialitet, da jeg har vanskelig for å bedømme en mynt bedere enn kv 01.

Nå i disse sommertider frister det heller ikke å lete etter gullkatten i myntbingen.
Jeg kunne sikkert presentert noen kv 1+.

Ser for meg at det må skje vinterstid.
Myntbingen :lol:
bjørnen1971
Posts: 2
Joined: 18 Apr 2018 10:14

Re: Norske mynter og sedler.

Post by bjørnen1971 »

Hei, har et stk 68`sett I mykplast (Inkl 2 øre), samt et komplett London sett (Myntene), som jeg ønsker å selge til riktig pris (Helst samlet). kan dette være av interesse?
Mvh Bjørn
Post Reply

Return to “Markedsplassen”