Ole-Björn boka

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
Stella Polaris
Posts: 2
Joined: 16 Apr 2020 20:33

Ole-Björn boka

Post by Stella Polaris »

Har 1 ex av Ole-Björn boka i min ägo.

Boken, der handler om ett känt orginal från Nordstrand i Oslo blev trekked tilbake. Dette da tvist uppstod. Ole Björn boka blev så förbutt att selges och förlaget blev nödt till att markulere alle osålde exemplar. Vad jag förstått så kom bare ett mindre antal (<100) ut på marknaden till mange Nordstrands inbyggeres förtvivelse. Ole-Björn var ett kärt orginal, kunstner, digtere, oppfinnere og livsakrobat med flyvende utedo.

Hvor mye er verdin av en så pass lokal bok med ett så lille antal ex i omlöp? Gir faktumet att den blev förbutt den ett större verdi?
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Ole-Björn boka

Post by hertervig »

Den har nok ingen fast verdi.

De fleste av de interesserte vil vel kanskje gi et par-tre hundre kroner for den. De vil ha den for å lese den, men de er ikke samlere.

Så er det noen som vet at den er sjelden og siden den hører til en lokalhistorisk samling kan være villige til å betale mer for den. Men hvor mye mer...? Over tusenlappen har jeg vondt for å se for meg at noen vil gå og det kan være vanskelig nok å finne vedkommende.

Nå er det noen kapitalsterke på Nordstrand, men boksamlere er ikke en hyppig forekommende rase i noen del av befolkningen.
User avatar
tho
Posts: 3854
Joined: 08 Sep 2010 15:23
Location: Norge

Re: Ole-Björn boka

Post by tho »

Jeg er fra Oslo og har aldri hørt om denne Ole-Bjørn Magnussen, så særlig
kjent kan han ikke være. En slik bok vil jeg heller ikke tro har interesse,
siden man idag kan lese seg til informasjon på internet, dvs. etterspørselen
er trolig høyst minimal.

En pekepinn på verdien kan du få ved å henvende deg til noen antikvariater
i Oslo og spørre om de vil kjøpe boken. Hvis noen har kontakter så er det dem.
Tror uansett de ikke vil gi deg stort for boken.

Som hertervig skriver er det ikke samlere på Ole_Bjørn.

Det finnes massevis av bøker med lavt opplag og som det nærmest er umulig
å selge, fodi interessen for boken og temaet er lik null.
Post Reply

Return to “Litteratur”