Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
verdåeie
Posts: 139
Joined: 13 May 2012 16:06
Location: Stjørdal

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by verdåeie »

Hei. du finner det meste om verdi på bøker og lignende her.. http://www.antikvariat.net/
Vikingskog
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2012 00:35

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by Vikingskog »

Takk takk, skal ta en titt der :)
Vikingskog
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2012 00:35

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by Vikingskog »

Fant kun Et Købmandshus i Skærgaarden der, men forstod meg ikke helt på siden heller :P

Og regner ikke med at jeg kan finne Hjemmet Damernes Blad der, er det noen som kan si meg noe om denne?

Også angående notene, en venn av meg googlet det, og sa at det kan hende de er fra ca 1840, og kanskje noe ballet greier...har ikke hatt tid til å google det så mye selv, skal se hva jeg finner etterhvert, men er noen andre her kjent med dette?
Vikingskog
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2012 00:35

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by Vikingskog »

Er det da ingen andre som har peiling her inne? Om dette er noe av interesse eller av verdi?
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by Myge »

Ukeblader er ikke verdt mye. Bøker er vanskelig å omsette for høye priser om de ikke har ok priser på antikvariat.net. Noter selges vanligvis i banankasser for noen hundrelapper, avhengig av hvilket instrument de er for. Det er flere som kjøper pianonoter enn f.eks. fagottnoter.
User avatar
jornkris
Posts: 1962
Joined: 14 Aug 2008 19:54

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by jornkris »

Det er trykket 150.000.000.000 bibler opp gjennom årene. 100 år gamle bibler har ingen verdi. I huset etter en gammel tante fant vi 23 bibler fra ca 1880 til 1960, vi hadde til og med problemer med å få gitt det bort. Linken du fikk viser at "Et købmannshus.." selges for 200 kroner i topp stand. Hadde ditt vært i topp stand ville du kanskje fått 100 kroner (antikvariatet må ha litt profitt). det slitte du har får du da neppe noe for. Selvom stykket er skrevet i 1840 er neppe notene trykket da. Det mest verdifulle er nok hjemmet fra 1915, det kan du selge på qxl, jeg tipper du får 20 kroner for det.
Vikingskog
Posts: 11
Joined: 27 Mar 2012 00:35

Re: Er dette noe spesielt eller bare gammel "søppel" ?

Post by Vikingskog »

OK, takk for info :)
Post Reply

Return to “Litteratur”