aviser fra nordmøre\møre og annet

Forum for samlere av bøker, tegneserier, aviser, tidsskrifter og annen litteratur.
Post Reply
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

aviser fra nordmøre\møre og annet

Post by arnetech »

hei jeg lurte på hvilken intresse det er for aviser fra 1920-1950, slike som tidens krav, møre dagblad, romsdalposten og noe med bondeblad? og mange andre. har også ei avis fra frigjøringen (tror det var 8-9 mai 1945) og tror det var romsdalposten, husker det stod noe om hitler og en annen notis om at tyskland kapitulere og vi er fri osv, men lotten består hovedsaklig av aviser fra møre spesielt 1920-30 og alle er veldig pene ( ingen rifter og manglende sider) men tror det var trykt navn og eller adr på noen. det var også noen som het oslo illustrerte, tidens tegn og norske intelligensseddler tror jeg, oslo ill tror jeg var fra 28 og front var noe med opera, har disse nedpakket og vil gjerne høre om det er no point i å grave de fram. all hjelp mottas med takk
Live long & prosper
Ask
Posts: 1224
Joined: 27 Oct 2009 13:59
Location: Huttaheiti

Re: aviser fra nordmøre\møre og annet

Post by Ask »

arnetech wrote:hei jeg lurte på hvilken intresse det er for aviser fra 1920-1950, slike som tidens krav, møre dagblad, romsdalposten og noe med bondeblad? og mange andre. har også ei avis fra frigjøringen (tror det var 8-9 mai 1945) og tror det var romsdalposten, husker det stod noe om hitler og en annen notis om at tyskland kapitulere og vi er fri osv, men lotten består hovedsaklig av aviser fra møre spesielt 1920-30 og alle er veldig pene ( ingen rifter og manglende sider) men tror det var trykt navn og eller adr på noen. det var også noen som het oslo illustrerte, tidens tegn og norske intelligensseddler tror jeg, oslo ill tror jeg var fra 28 og front var noe med opera, har disse nedpakket og vil gjerne høre om det er no point i å grave de fram. all hjelp mottas med takk
Jeg synes alltid det er spennende å gå gjennom gamle aviser med tanke på å finne myntstoff, men jeg har dessverre ikke lagringsplass til et såpass omfattende arkiv. 1920 og 1930 - tallet... da bør det vel stå noe om skillemyntmangelen i forbindelse med gjennomhullingen av øremyntene i 1924 også.
Hva sier ditt lokale bibliotek eller et annet bibliotek i regionen der du bor ?
Mvh. Ask
Post Reply

Return to “Litteratur”