Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Forum for medaljesamlere.
Post Reply
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by Kjetil Kvist »

Da jeg gikkk min vanlige byrunde idag, kom jeg over en artig sak og det førte til en ny blogg: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
madsemann
Posts: 2612
Joined: 09 Apr 2010 01:52
Location: Jørpeland

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by madsemann »

NTH, er det det samme som dagens NTNU?
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by Kjetil Kvist »

NTNU er dels de gamle lærerhøyskolen og dels den gamle tekniske høyskolen. De eldre professorene drømmer om gamle dager, de nye studentene fortsetter å feste med hverandre. Det hender sivilingenørstudentene må invitere psykologistudentene for å få dameselskap på lørdagskvelden.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
jba
Posts: 920
Joined: 01 Mar 2009 14:14

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by jba »

Kjetil Kvist wrote:NTNU er dels de gamle lærerhøyskolen og dels den gamle tekniske høyskolen. De eldre professorene drømmer om gamle dager, de nye studentene fortsetter å feste med hverandre. Det hender sivilingenørstudentene må invitere psykologistudentene for å få dameselskap på lørdagskvelden.
Ikke psykologi studentene Kjetil!! Blant NTH (nå NTNU) studentene var det (og er det kanskje fremdeles?) i hovedsak studiner fra sykepleierskolen som var det foretrukne dameselskapet. :wink:
User avatar
Kjetil Kvist
Veteran
Posts: 5286
Joined: 29 Jul 2008 12:44
Location: Oslo
Contact:

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by Kjetil Kvist »

Haha ... norges beste studieby. 20 000 jenter på et begrenset geografisk område.

Joda, det var så utrolig mange psykologistudiner da jeg tråkket på Dragvoll. Det var på den tida man hadde innført kjærestegaranti i Trondheim.

Sykepleiererne er fortsatt hyggelig selskap, og det har de vært lenge. Da det studiet ble opprettet tror jeg noen sa at det kom for å skaffe sivilingeniørene flere hustrukandidater.

Men det var ikke alltid det var godt nok å være siv. ing. Under en dansetilstelning i det Runde Røde, kom en ung herremann opp til sin utkårende, bukket og presenterte seg: "Fransk mellomfag." Det holdt som sjekkelinje, tydeligvis.
Kjetil Kvist
Hjemmeside Academia-profil | Blogg: Rosabloggen | Sverdsluking Facebookside
Medlem av Norsk Numismatisk Forening | Jobb All Verdens Mynter
User avatar
Medicoin
Posts: 225
Joined: 15 Apr 2009 08:35
Location: Akershus

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by Medicoin »

Hehe, fikk meg til å tenke på en tweet fra oslopolitiet jeg leste her om dagen. Håper ingen arresterer meg om den ikke er ordrett gjengitt.. :p "Rykket ut til husbråk/kvinnehyl på torshov. Viste seg å være et gjeng sykepleierstudiner som hadde vorspiel, vi drar snart herifra ;)"

Men bortsett fra det så takker jeg for at du blogger kjetil, ofte god lesning, keep up the good work!
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by brafin »

Re JBA : He he.. Jeg traff min kone på midten av 70 tallet. Hun gikk på sykepleierhøyskolen i Akershus. Hvor vi møttes var ikke langt derfra !

God bedring til oss alle. :)
PCL
Posts: 589
Joined: 06 Nov 2008 20:59

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by PCL »

Eller som han borti gata her svarte da han ble spurt hvor mange år han hadde på universitet og høyskole:
"Nei, der har jeg aldri satt mine bein, men jeg har en 12-15 netter bortpå Sykepleierhøyskolen". :-)

Eller for ditt vedkommende Brafin, kanskje en 10-12 lørdager på Olavsgaard Hotell i ungdommen? :-)
User avatar
brafin
Posts: 1688
Joined: 15 Nov 2008 21:58

Re: Tidens Mænd - en medalje og en høyskole

Post by brafin »

re PCL : Olavsgård Hotell var ikke bygget på den tiden, men vi giftet oss på et sted som het Brogården. Det er revet i dag (nytt bygg),men har/ hadde de samme eiere som Olavsgård i dag. Romerike myntklubb hadde tilholdssted på begge steder før i tiden (nedlagt nå desverre ), og jeg mener å huske at innehaver av disse stedene selv samlet sedler.Mvh.
Post Reply

Return to “Medaljer”