Støren & Holst

Forum for medaljesamlere.
Post Reply
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Støren & Holst

Post by Lagrinn »

Har ett lite spørsmål angående denne boken, om dette skulle vert postet under litteratur så kan en moderator flytte den.

Denne boke er jo ute får salg til tid til annen, men som regel med myk perm, jeg har fått tak i en med hard perm, er det noen som veit opplaget på disse bøkene, med myk og med hard perm, eventuelt pris på den med hard perm.

Den med myk perm går jo får 700-800,- etter det jeg har fått med meg.

Takker får svar.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Støren & Holst

Post by hertervig »

Med myk perm, mener du originalt omslag? Altså papiromslag? Jeg har bare sett denne boka i originalbind med innpreget plakett "Rop: Leve Norge". Alle har vært mørkeblå. Nå har jeg ikke sett SÅ mange, men en seks-syv stykker kan det vel være siden jeg ble klar over den sånn rundt 1975. Opplaget er sikkert ikke særlig stort, neppe mer enn 1000 eks., herav sikkert brorparten i det blå originalbindet.
User avatar
ramazotti
Posts: 2786
Joined: 23 Mar 2009 23:43
Location: Norge

Re: Støren & Holst

Post by ramazotti »

Er det samme som beskrevet her ?
http://www.antikvariat.net/get/search.cgi?post
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Støren & Holst

Post by Lagrinn »

Ja, men klarer ikke tyde utifra beskrivelsen om dette er myk eller hard perm, eksemplaret jeg har fått tak i er 99,9% strøkent, bare en ørliten flekk på ryggen, er nesten som å bla i en ny bok, hadde vert artig om noen satt med noen auksjonsresultater på denne.
hertervig
Posts: 1394
Joined: 03 Sep 2009 22:00

Re: Støren & Holst

Post by hertervig »

Originalbindet ser slik ut, overraskende ofte i riktig fin stand. Eksemplaret på Antikvariat.net er et omslagseksemplar med papiromslag som er marginalt tykkere enn resten av sidene i boken. Uvanlig i omslag, men det har liten eller ingen betydning på en sånn bok som er etterspurt for bruksverdien mer enn for samlerverdien. Den gale samleren må selvfølgelig ha begge :oops:
Attachments
001.JPG
001.JPG (596.87 KiB) Viewed 1447 times
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Støren & Holst

Post by Lagrinn »

Der har du boka Hertervig, jeg har begge to, den med myk perm er bruks boka, mens den andre skal få vere helt i fred, begynner jo å bli samlerobjekter i seg selv dette.

Noen som har opplagstall?
www.dankert.no
Posts: 53
Joined: 20 Feb 2009 14:29
Location: Buskerud

Re: Støren & Holst

Post by www.dankert.no »

Selv har jeg aldri sett utgaven med myk perm, kun innbundne utgaver.
Selv har jeg en 2 eller 3 utgaver av denne flotte bok, men kunne godt tenkt meg en
noe slitt utgave som man tør å bla litt i :)
- Noen som kan skaffe en slik?
Den børe være nokså slitt og dermed billig, for hvis ikke kan jeg jo alltids ta i bruk ett av mine exp. :)

Jeg vet det var en som i sin tid kom over et restlager av denne bok, og mener han bor/bodde i Drammen.
Er vel en av grunnene til at det fortsatt finnes bøker i flott kvalitet av denne.
Selv kjøpte jeg mine exp. for en 15 år siden ca. og siden har jeg sett få av denne frembudt for salg.

Opplaget var nok muligens 500/1000 stk, og mange av disse exp er nok å finne i bibliotek og lignende, så
hos private er den nok i fåtall...tror jeg (i forhold til opplaget)

Den er jo ikke komplett hva gjelder alt Throndsen fikk lagd i løpet av sin fartstid, men det meste er å finne
i den, så den er jo et must for den som vil fordype seg i Throndsen magiske medalje-verden :)
Last edited by www.dankert.no on 28 Oct 2010 09:26, edited 1 time in total.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Støren & Holst

Post by rega65 »

Jeg har 3 forskjellige typer av denne boka,den som er avbildet ovenfor,en med en annen innbinding,den har et blått spraglet omslag,og en med papiromslag som jeg kjøpte helt ny hos oslo mynthandel(den har jeg ikke bladd i enda)Hadde jeg ikke vært så grønn mht og poste bilder,skulle jeg lagt de ut,men må vente til jeg får lært meg det. :D
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Støren & Holst

Post by Lagrinn »

rega65 wrote:Jeg har 3 forskjellige typer av denne boka,den som er avbildet ovenfor,en med en annen innbinding,den har et blått spraglet omslag,og en med papiromslag som jeg kjøpte helt ny hos oslo mynthandel(den har jeg ikke bladd i enda)Hadde jeg ikke vært så grønn mht og poste bilder,skulle jeg lagt de ut,men må vente til jeg får lært meg det. :D
Såpass, den med blått spraglette omslag, er det myk eller hard perm?
Jeg kjøpte mitt eksemplar med myk perm av nobel antikk, dem har den ute får salg ifra tid til annen på auction.no, mener utropsprisen sist var på 800,-
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Støren & Holst

Post by rega65 »

Den har hard perm :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Post Reply

Return to “Medaljer”