Samlernes medaljekatalog

Forum for medaljesamlere.
Post Reply
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Samlernes medaljekatalog

Post by Flash »

Vil prøve å starte forsiktig opp med medaljer. Tenkte å starte med en oversikt over Throndsen medaljer i første omgang siden det er et populært samleområde og mange av medaljene omsettes med jevne mellomrom.

Har ikke laget en index over alle, men tenkte å oppdatere etter hvert som omsetninger blir meldt inn. For de som ikke er klar over det er det i katalogverket til Støern og Holst listet nesten 500 medaljer av Throndsen.

Kommer til å sortere etter katalogen til Støren og Holst. Throndsen medaljer som ikke står der vil bli ført opp med kort beskrivelse og uten nummer.

Indexen vil ikke skille på forskjellige metaller, f.eks vil både sølv og bronsemedaljer av samme type bli oppført i samme kategori , men det vil bli markert hva slags metall det er.

Fotografier er selvsagt også velkomne.

Tar gjerne i mot innspill, tanker og forslag før vi starter.

Hadde også vært fint å få inn en eller to personer til som moderatorer. Noe for deg Lagrinn?
User avatar
Lagrinn
Numismatograf
Posts: 1551
Joined: 10 Mar 2009 08:35
Location: Buskerud

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by Lagrinn »

Helt klart Flash, om du ønsker å ha meg med så henger jeg på, har sett igjennom en del Omh kataloger og jeg kan godt ta får meg disse, du får sende meg en pm så tar vi det derifra, jeg har jo også noen private kjøp, samt qxl, auction, skanfil osv jeg kan ta med.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by Flash »

Takket være Lagrinn har vi nå fått en god start på oversikten over medaljene til Ivar Throndsen. Men det er svært langt igjen. Skulle det være fler som er interessert i å bidra er de hjertlig velkomne.

Når vi har kommet langt på vei med Throndsen får vi se an interessen for å vurdere om vi skal utvide.
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by leif009 »

Hei
Jeg fant denne tråden til Flash og lure på om det er noen fremdrift i dette `Samlernes Medaljekatalog` siden jeg samler på Throndsen medaljer..
User avatar
Jørgen Sømod
Posts: 1441
Joined: 01 Dec 2008 00:19

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by Jørgen Sømod »

Husk lige også at registrere Finlandsauktionen 1940.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by arnetech »

håper blåse liv i denne tråden da jeg og samler throndsen. jeg lurte på om noen kunne legge ut link til den siden som hadde bilder av de fleste medaljene hans. tror det var myntkabinett eller universitet e.l

takk for svar på forhånd
Live long & prosper
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by Flash »

Hadde vært flott om det ble blåst liv i denne igjen. Problemet er vel at det må nye/flere koster inn. De som var aktive på dette er ikke aktive lenger. Hvis arbeidet blir tatt opp igjen kan jeg bidra, men i begrenset grad.

Vet heller ikke hvor det har blitt av det som ble lagt inn. Mod?
User avatar
leif009
Posts: 192
Joined: 04 Aug 2009 20:15
Location: Hønefoss

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by leif009 »

Er det denne du mener arnetech? http://www.unimus.no/numismatikk/#/L=no_BO
User avatar
ZZzzz
Militant Numismatiker
Posts: 2832
Joined: 29 Aug 2008 08:51

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by ZZzzz »

Bergen Museum har lagt ut en god del bilder medaljer. NTNU har lagt ut en haug med mynter (ikke helt komplett), og deres jobb har allerede stor forskningsmessig verdi. Et av praktstykkene er en tykk og god reisedaler i gull! Tromsø har også lagt ut en god del mynter. Dessverre har ikke KHM lagt ut noen bilder. Det finnes allikevel også en del bilder av mynter fra KHM rett under unimus.no. (generelt søk).
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by arnetech »

det stemmer Leif, den linken var det. tusen takk. har over 150 17mai medaljer nå og skal begynne sortere ut throndsen blandt alle andre medaljene mine. har fått låne meg en utgave av Støren & Holst sin Throndsen bok som brukes flittig, artig bok, den har signatur og personlig hilsen fra Holst til en Jens Lindberg?? artig å ha signatur i denne såpass "vriene" boka
Live long & prosper
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by rega65 »

Hei arnetech,har noen eks.av den boka,så om du ønsker den så kan jeg sende en til deg?
Send pm(vederlagsfritt) :wink:
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
rega65
Posts: 987
Joined: 01 Dec 2009 14:13
Location: stavanger

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by rega65 »

Kan legge med Schou(begge usignert)Men håper at de duger!!! :wink:(originale off corse)
Medlem av Norsk Numismatisk Forening og Stavanger&Rogaland Myntklubb.
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Samlernes medaljekatalog

Post by Flash »

Flash wrote: Vet heller ikke hvor det har blitt av det som ble lagt inn. Mod?
Ingen som vet? Borte??
Post Reply

Return to “Medaljer”