sporrong katalog oversikt?

Forum for medaljesamlere.
Post Reply
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

sporrong katalog oversikt?

Post by arnetech »

noen som har noen anelse om det finnes en oversikt over Sporrong medaljer? har skaffet meg en god del slike medaljer det siste året men finner lite info om de. all hjelp settes pris på.
Live long & prosper
User avatar
Olav K
Posts: 3549
Joined: 28 Jan 2011 23:09

Re: sporrong katalog oversikt?

Post by Olav K »

Tore Z. Trosdahls bok "Norges Medaljer 1920-1995" fra 2001 har med Sporrongmedaljer som har direkte relevans for Norge. Om den er "komplett" for Norge tør jeg ikke si, medaljer beregnet for det svenske og finske markedet er naturlig nok ikke med. I forordet til boken er det også omtale av Sporrongs virksomhet.
Noen mynthandlere har nok forsatt boken på lager, ellers finnes den nok på antikvariat. Boken er utgitt på eget forlag ("Tosse forlag") og jeg har ikke funnet ISDN-nummer.
User avatar
arnetech
Posts: 630
Joined: 25 Dec 2011 13:36
Location: Kristiansund.N

Re: sporrong katalog oversikt?

Post by arnetech »

takker for svar, Jeg har TZT og finner ikke på langt nær alle, jeg håpte det kanskje fantes ett eller annet "komplett" oppslagsverk over sporrong, men det mangles og savnes på linje med ny og komplett bokliste over Throndsen, men men, en får klare seg med det en har:-)
Live long & prosper
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: sporrong katalog oversikt?

Post by kråketoppen »

Samlet selv litt Sporrong medaljer på 70 tallet og fikk mange tidsskrifter fra dem. Synd det hele gikk i "dass", da mange flotte medaljer ble utgitt. Skal også beholdt en vurd.katalog,men den er vel av eldre dato. Kan sende deg blader og katalogen om du dekker porto. :)
SaccoMan
Posts: 629
Joined: 06 Nov 2008 23:29

Re: sporrong katalog oversikt?

Post by SaccoMan »

Send en mail til sporrong@sporrong.no

Forklar hva dere trenger info om, legg gjerne ved bilder så tipper jeg dere får svar. Har selv gjort dette et par ganger og alltid fått de opplysningene jeg var ute etter.
Post Reply

Return to “Medaljer”