Ørepynt 925 s og sølvpris?

Alt det andre
Flash
Posts: 884
Joined: 15 Aug 2008 17:25

Re: Ørepynt 925 s og sølvpris?

Post by Flash »

Definitivt et tap for Skanfil, de har jo Karl Sæthre men det er vel ikke så mange år før han er pensjonist.

Får ønske Eirik Myge lykke til videre enten det er innenfor eller utenfor numismatikkens verden.
User avatar
Myge
Veteran
Posts: 3732
Joined: 28 Aug 2008 20:38
Location: Haugesund

Re: Ørepynt 925 s og sølvpris?

Post by Myge »

Takker for lykkeønskninger.

For å oppklare noe av det som har skjedd med smykkene, så ble samtlige smykker trukket etter at Flash opplyste Skanfil om dette for en stund tilbake. Det noe tragikomiske skjedde for noen uker siden, da et av disse settene, kjøpt for en stund tilbake, kom i retur. Dette ble så tatt imot, kreditert, så kunden fikk alle sine utgifter dekket.

Men pga sommerferie, og en glipp fra min side, hadde ikke den ansatte hos oss som krediterte objektet, fått melding om at disse objektene ikke skulle være på auksjon, da vi, etter å ha pratet med innleverer, hadde kommet frem til at disse skulle tas bort, da de utga seg for å være noe de ikke var.

Objektet ble så lagt ut igjen ved en feil, da jeg ikke hadde kommunisert dette godt nok til vår ansatte i sommer. Jeg var på ferie når det kom inn, og jeg rakk ikke se at det ble lagt ut igjen, før jeg fikk et tips om at det foregikk noe på Samlerforum som jeg burde lese.

Skanfil setter stor pris på å få tilbakemeldinger. Jeg er sjeldnere og sjeldnere inne på forumet, og vil, som Olav sier, bytte jobb etterhvert, og vil derfor ikke kunne gjøre så mye mer av dette fremover.

Jeg håper og tror at flere ser at man er mer tjent med at det sendes inn en mail til skanfil@skanfil.no hvis man oppdager noe som ikke er som det skal. Spørsmål rundt numismatiske objekter har kommet til meg, disse vil gå til andre kompetente ansatte i fremtiden.

Det skjer hele tiden forandringer i ens liv, og jeg forlater en arbeidsplass jeg har stortrivds i. Jeg går ikke over i noen ny jobb fordi jeg mistrives i Skanfil, tvert imot. Mye av det jeg har lært i Skanfil, har gjort til at jeg har fått mange nye bekjentskap, truffet mange spennende samlere, lært utrolig mye om ting jeg ikke ante fantes, ei heller fantes samlere av. Jeg kommer til å fortsette å bo i Haugesund, og kommer til å ha mye kontakt med mine kolleger i Skanfil.

At dette objektet med ringer i en plasteske som hadde tallet 925 var kommet ut på nett igjen er rett og slett bare en dårlig jobb fra meg, som ikke har oppdaget dette før det kom ut på auksjon, og for det beklager jeg.

Ettersom jeg ikke har så mange uker igjen i Skanfil, kommer jeg ikke fremover til å si så mye mer på deres vegne her inne. Det har til tider vært høy temperatur, men også lærerikt å ha dialog med dere på forumet her. Forumet hadde sin storhetstid før folk gikk bananas, og registrerte seg i hver eneste gruppe for samlere på Facebook, i dag tror jeg at jeg er blitt innmeldt i et par og 50 forskjellige samlergrupper. Det er spennende å se hvordan dette bidrar til å få flere samlere, og flere objekter frem i lyset.

Men jeg har fortsatt stor tro på at de aller beste tingene og tryggeste kjøpene gjør man på auksjon. Feil vil forekomme, men de 99.99% andre gangene er det egentlig ganske ok tror jeg.

Takk for meg som Skanfilrepresentant her inne. For fremtiden må kontakt gå via skanfil@skanfil.no.

Mvh
Eirik Myge
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Ørepynt 925 s og sølvpris?

Post by Arve »

Det var et ryddig og greit svar det Myge. Det kan skje en glipp i alle firmaer og jeg er enig med deg at den tryggeste måten å kjøpe mynt på er seriøse auksjoner og firmaer som rydder opp hvis de har gjort feil.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”