Hva samler du på?

Alt det andre
Post Reply
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Hva samler du på?

Post by Stian »

Dette er alltid gøy å høre om, så skriv noen ord om din samling i denne tråden 8)

Nå er ikke jeg noe sånn storsamler, men jeg har en liten myntsamling, og ut over det samler jeg på eldre fiskeutstyr, kokeapparater og kart.
dragonboy
Posts: 6
Joined: 01 Oct 2007 18:10

Post by dragonboy »

jeg har en liten samling med tiøringer,og en liten samling med sånne bittesmå kjøkkenfliser i forskjelige farger.
User avatar
Bippe
Posts: 57
Joined: 30 Oct 2007 11:33
Location: Horten

Post by Bippe »

Jeg samler på bensinstasjon nostalgi. Det innbefatter alt i fra oljebokser og små reklameartikkler til bensin pumper og store skilt. Oljeselskapene jeg samler mest på er Caltex/Texaco, Mobil, Gulf, Esso og Shell, selv om ting fra de andre selskapen også er av innteresse.
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Post by Stian »

Bippe wrote:Jeg samler på bensinstasjon nostalgi. Det innbefatter alt i fra oljebokser og små reklameartikkler til bensin pumper og store skilt. Oljeselskapene jeg samler mest på er Caltex/Texaco, Mobil, Gulf, Esso og Shell, selv om ting fra de andre selskapen også er av innteresse.
Det høres ganske kult ut da. Stor samling? Hadde noen skilt og merker på verkstedet den tiden jeg kjørte Dodge, men det er lenge siden:)
User avatar
Bippe
Posts: 57
Joined: 30 Oct 2007 11:33
Location: Horten

Post by Bippe »

Det begyner å bli litt, har 3 bensin pomper 1 i fra 20 tallet og 2 i fra runt 1960. Har runt 100 oljebokser og ca det samme med kart i fra bensinstasjoner, samt en del reklameefekter som nøkkelringer, askebeger, skriv/hefter samt noe utstyr. Har ikke så mange skilt enda, men hoper jeg kommer over noen flere.

Jeg kjører fremdeles Dodge
Mynt
Posts: 2
Joined: 27 Nov 2007 12:08

Post by Mynt »

Norske mynter :D
User avatar
thomfre
Posts: 53
Joined: 01 Dec 2007 14:39
Location: Karmøy
Contact:

Post by thomfre »

Reklamepenner!

Noen som har noen?
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Post by Espen »

Norske minnemynter og myntsett, moderne sølvmynter som kookaburras, maple leafs og pandaer.

samt annet rask jeg greier å plukke opp til spotpris.
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Post by Stian »

thomfre wrote:Reklamepenner!

Noen som har noen?
Jeg har nok noen reklamepenner liggende som du ikke har enda:)
User avatar
Per Erik
Posts: 6
Joined: 01 Mar 2008 13:43
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Per Erik »

Jeg samler på postkort fra inn og utland.
Typiske turistkort.
Ønsker at min samling skal bli større
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Post by Stian »

Stor samling da?
User avatar
Per Erik
Posts: 6
Joined: 01 Mar 2008 13:43
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Per Erik »

Jeg har 3400 kort nå
fra 90 forskjellige land
Kristian
Posts: 5
Joined: 28 Sep 2007 20:34
Location: NAMSOS

Re: Hva samler du på?

Post by Kristian »

Samler "hjemsted". Postkort, brev o.l. Produkter, reklame, embalasje, bøker, aviser, dokumenter, (kunst-)håndtverk, souvernirer etc. etc fra Namsos og Namdalen førøvrig.
Kriteriene for objektene er stort sett at de opplagt er fra distriktet og at de ikke er i produksjon, handel e.l. lengre. Ikke nødvendigvis så veldig gamle ting.
Bytter gjerne om noen har et eller annet. Har samleobjekter innnen mange områder.
Kristian
User avatar
Stian
Posts: 188
Joined: 30 Aug 2007 01:10
Contact:

Re: Hva samler du på?

Post by Stian »

Det er digg da Kristian... Har du huset fullt eller? Jeg har og en del lokale eldre ting og tang liggende, men har aldri bevisst samlet på det----Bor på et gammelt småbruk så det er vel en naturlig samlig av gårdsutstyr osv fra 70-80 tallet her... Noe spesiellt du er ute etter?
steintoillatt
Posts: 2
Joined: 23 Feb 2008 21:50

Re: Hva samler du på?

Post by steintoillatt »

Jeg samler på reklamenøkkelringer og nøkkelringer fra den store verden. Noen som har noen? Kan også bytte jeg har noen penner etc.
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”