Ray Ban Aviators

Alt det andre
Post Reply
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Ray Ban Aviators

Post by Espen »

Har den siste tiden fått sansen for Ray Ban Aviators og har så smått bestemt meg for å starte en liten samling som skal syltes ned, kommer til å jakte litt på eBay for å finne godsakene.

Avbildet er en Ray Ban jeg tror er beregnet for skyttere som nylig ble solgt på ebay for $730.. Et godt stykke over hva jeg er villig til å betale, men dæven så stilige de er.

http://www.ebay.com/itm/DEEP-FREEZE-VIN ... 0700308862
Attachments
rayban 1-vert.jpg
rayban 1-vert.jpg (256.88 KiB) Viewed 2884 times
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Ray Ban Aviators

Post by Arve »

Det er fint at flere får sansen for italienske solbriller. 8) ( RayBan ble kjøpt av Luxottica i 1999.) Jeg bruker selv progressive RayBan til daglig, men de du har avbildet her er et hakk finere. :)
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Ray Ban Aviators

Post by Espen »

Har faktisk på vei mitt første par polariserte av det jeg tror er bestselgeren til Ray Ban. Gullramme med grønne glass.

Koster jo under halvparten på eBay i forhold til hva norske nettbutikker tar. :?
User avatar
Arve
Posts: 3062
Joined: 25 Sep 2009 15:35
Location: Sandvika

Re: Ray Ban Aviators

Post by Arve »

Ganske rimelig her i Italia også. De er fornuftige nok til bare å ha 4 % moms på briller og det er jeg glad for.
Arve

Interesser:
Romerske republikanske mynter
Italia under Vittorio Emanuele III
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ray Ban Aviators

Post by nissannisse »

hva med ett par ray ban driving series chromax. har ett par her med belteveske og tilhørende pusseklut. Eller samler du kun aviators? olav
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Ray Ban Aviators

Post by Espen »

Nice.

Et eksemplar polariserte Ray Bans i Norge koster det samme som 2.6 eksemplarer på Ebay. :lol:, man kan jo faktisk heller handle et dashing eksemplar vintage samleverdige briller og spankulere rundt med dem i stedet for å handle her på bjerget.

Angående samling av dette så virker det som om det er fritt frem for sleipinger på QXL og det ser jammen ut som om samtlige som selges der er kopier.
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Ray Ban Aviators

Post by Espen »

nissannisse wrote:hva med ett par ray ban driving series chromax. har ett par her med belteveske og tilhørende pusseklut. Eller samler du kun aviators? olav
Er aviators jeg er mest hypp på ja. Chromax er slike som justerer seg selv etter lysforhold? Er de gamle?

Ser at Driving Series kan bety mange forskjellige typer rammer.
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ray Ban Aviators

Post by nissannisse »

Her er de hvertfall. Er fra begynnelsen på 90 tallet. Nesten ikke brukt.
Attachments
brille 1.jpg
brille 1.jpg (135.89 KiB) Viewed 2841 times
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ray Ban Aviators

Post by nissannisse »

her er ett bilde til
Attachments
brille 2.jpg
brille 2.jpg (204.08 KiB) Viewed 2838 times
User avatar
Espen
Administrator
Posts: 2327
Joined: 10 Sep 2007 02:10

Re: Ray Ban Aviators

Post by Espen »

Caravan modellen. Lynsymbolet ved siden av logoen logoen på glasset betyr Chromax. Tror det er slik at Chromax skal gjøre det enklere å se blant annet trafikklys og den slags.
nissannisse
Posts: 173
Joined: 23 May 2011 19:16
Location: HAMAR

Re: Ray Ban Aviators

Post by nissannisse »

Men en ting er hundre prosent sikkert og det er at den finnes INGEN bedre kjørebriller. Du ser alt på veien med disse, meget gode briller. Du får si fra hvis du er intr i dem. olav
User avatar
kråketoppen
Posts: 2436
Joined: 14 Sep 2009 18:12

Re: Ray Ban Aviators

Post by kråketoppen »

Kjøpte mine første Ray Ban i midten av 60 årene og bruker samme typen ennå,men også "John Lennon" typen brukes.
Post Reply

Return to “Samleobjekter - Roterommet”